Varma koppen

 
 
 
I går efter att jag varit ute i snön och blivit både
blöt och frusen så satt jag och huttrade och frös.
 
Unisont sa både jag och maken
att jag skulle ha behövt en varma koppen
för att få upp värmen igen.
 
Vi konstaterade att varma koppen var verklig
nostalgi och vi var tveksamma om den
ens finns att köpa numera.
 
Både jag och maken minns en variant
med hallon/blåbärssmak som vi gillat,
och så grönsaksvarianten som ingen
av oss varit speciellt förtjust i.
 
När jag var på affären var jag givetvis
tvungen att leta på hyllorna, och se på
tusan, varma koppen fanns kvar :-)
 
Så jag köpte med mig en variant med
skogssvamp och krutonger hem som jag
ska testa nästa gång jag blir så där
genomfrusen och behöver
få i mig något varmt.
 



Susan säger

Varma koppen är så himla gott tycker jag...perfekt på vintern=)

Kramar

2014-10-11 @ 10:29:19
URL: http://susan.itelit.com
Åsa säger

Är inte speciellt glad i Varma Koppen, hade inget förhållande med denna produkt som barn/ungdom utan först som vuxen å jag tycker enfadd å dålig smak.

Antar Du är å jagar nu?

Kram

2014-10-11 @ 12:27:37
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
Varma koppen åt jag ofta som tonåring när man kom hem från skolan. Lagom avanserat och lite mättande innan mamma kom hem och lagade middag. Ska bli kul och höra om ni gillade den.
Idag har vi tömt tvättstugan och målat första lagret med färg....går nog åt minst två lager till. Tyvärr krånglade sprutmaskinen så det tog längre tid än vi planerat, blir nog inte färdigmålat i helgen som vi hoppats på. Men men våra klinkers är ju försenade så vi kan ändå inte göra så mycket innan de kommer eller om vi beställer några andra.
Sov nu så gott inatt och ha en skön söndag vännen, kramar i massor

2014-10-11 @ 21:33:50
URL: http://hemodrommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: