En spännande dag

 
 
 
I dag har det sannerligen varit en
spännande dag!
 
Och då syftar jag inte primärt på
valresultatet som snart presenteras...
 
Utan på min jaktdag.
 
Bus har skött sig fint och skällt en
ko + kalv, dessvärre gick de till sist ur
jaktområdet i sakta gångstånd innan det
åter blev ståndskall 100 m in på
grannmarken :-(
 
Filmkvalitén är usel, men jag tänkte
ändå dela med mig en snutt av
älgjakten när den är som bäst
till alla er som aldrig varit
inne på ett ståndskall.
 
I vanliga fall så är man ju redo med
bössan, men den här gången skulle
Bus enbart kallas in efter väl utfört
arbete så då passade maken
på att filma lite :-)
 
Ps. Som ni ser så är älgkon inte särskilt
"stressad" av att Bus skäller, utan äter i
godan ro. Endast då han kommer lite
nära kalven som står bakom henne 
gjorde hon utfall. Ds.



Linda / CandyGirl säger

Spännande...

När blir nästa jaktdag?

2014-09-14 @ 19:51:13
URL: http://www.candygirl.nu/
Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
Tack för din omtanke ♡ Vi har idag varit och tittat på ruinerna av huset, otäckt att se :(. Svårt att förstå att de nu inte äger nåt annat än kläderna de hade på sig och bilen de åkte i. Svärmors man byggde huset i början på 50talet och har tagit detta väldigt hårt..
Vad kul att Magnus filmat men för mig känns det väldigt konstigt att inte älgen blev rädd och gav sig av direkt, eller brukar det vara så att älgarna nästan står och väntar på att bli människoföda? Dum fråga kanske men jag är ju väldigt dåligt insatt i detta.
Här är det oxå valvaka som gäller ikväll och jag hoppas verkligen att siffrorna ändrar sig mot hur det ser ut nu...vill verkligen inte att sd ska komma för långt!!
Ha nu en fortsatt skön kväll, kramar i massor ♡

Svar: Morron rara du! Hoppas du vaknat till en fin dag och vecka. Här hade vi minusgrader... Burr. Ang älgarna. Det är verkligen INTE så att älgarna står och väntar, det är en konst att smyga in på ståndskall. Man måste tänka på att vinden ligger rätt så att man inte släpper vittring och skrämmer älgarna som då springer, man måste även smyga då älgar hör bra, så det tar tid att komma in på ett ståndskall. Dock hade Bus skällt någon timme eller två här så då "sövs" älgarna och blir liksom lugnare. Som jägare brukar man passa på att avancera mot älgarna när hunden kommer till en då den då "täcker upp" för de ljud man ger då man går. Här tog den friska luften ut sin rätt så jag somnade ifrån valvakan i natt ;-P Men tar igen det nu på morgonen! Önskar dig en fin dag, kram <3
Therese Bjärstig

2014-09-14 @ 21:03:03
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
znogge säger

Här var det en lagom spännande söndag. Regnet vräkte ner och inte gick det som jag ville i kommunalvalet...

Kram

2014-09-15 @ 07:35:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Marie Nilsson säger

Spännande!! Det tyckte även Fralle som sprang och gömde sig bakom kökssoffan då han hörde Bus skälla. :-) /Marie

Svar: Ha ha så Fralle tog skydd, klokt av honom ;-) Hoppas annars allt är bra nere på södern, antar att du jagar där nere då det drar igång i oktober? Lycka till isf!
Therese Bjärstig

2014-09-15 @ 10:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: