Göra höst

 
 
 
Här har jag vaknat till en dimmig morgon.
 
Maken har åkt iväg för att jaga, barnen är
som sagt hos farmor och jag kokar ägg och
lyssnar på "Ring så spelar vi" och har en
mysmorgon i min ensamhet.
 
Att äta en äggmacka och dricka kaffe
samtidigt som man lyssnar på radio är
i mina ögon riktig helgslyx.
 
Sedan ska jag iväg och ta reda på
älgkött från de älgar som fälts i veckan.
 
Och denna gång lär det gå fort då
det inte blev allt för många ;-P
 
Så planen är sedan att ta bort alla
sommarblommor, kryddväxter och krukor
ute och istället plantera ljung och göra
höstfint i krukorna.
 
Studsmattan får väl stå kvar ännu någon
vecka, liksom alla leksaker i lekstugan.
 
Men ljusslingor kan man med fördel
redan nu sätta upp (men kanske inte
tända) så att är det gjort när det blir
adventstid och det är betydligt kallare
ute för att hålla på med sådant :-)
 
Hinner/orkar jag så tänker jag även
ta fram fårfällar och göra höstfint
i uterummet också.
 
Men först väntar alltså frukost!
 
Vad är era planer för dagen?
 
 



Anne-christine säger

Det är en värkligen härlig helglyx.
Ja nu har man mycket pyssel ute och så.
Ha en skön lördag nu!
Kram.

2014-09-13 @ 08:38:05
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Britt säger

Har också varit uppe sen sex,kan inte sova fast man är ledig.Tog en långpromenad med vovven i det underbara höstvädret.+2 ute solsken ja helt i min smak.Tre stora och en kalv har det blivit på två dar,så jakten har gått bra.De ska jaga idag också så få se hur det går..
Idag ska jag plocka ur mina köksskåp,ska måla mina luckor.Det är furuluckor,vill inte byta dom utan målar om dom i en grå färg med svarta handtag.Mitt kök blir i ljust grått,mörkgrått och vitt..
Har inte köpt någon ljung ännu,min pelargoner blommar ännu..Blev också lite sugen på ägg det blir min lunch idag..Kram

Svar: Lät som du hade en underbar start på dagen! Och god jaktlycka har de haft, hoppas de fick utdelning även i dag. Själv har jag styckat och packeterat samt malt köttfärs av min köttlott, sedan storstädat huset, så nu ligger jag i soffan knäckt. Ryggen gillar inte att jag står och jobbar med älgkött å så dammsugning och moppning på det... Är huvudet dumt... ja... Lät som du/ni får ett jättefint kök, när vi gör om vill jag ha ett kök i grått, betydligt mer praktiskt än det nuvarande vita som är sedan 56, så det är allt annat än vitt... ;-P Fortsätt njuta av dagen! KRAM
Therese Bjärstig

2014-09-13 @ 09:46:36
Emelie - Mamma till Malte säger

Härligt med en sån morgon, dagens planer här är först melodikrysset :-) sedan blir det ev en tur till svärföräldarna, ikväll ett hederligt lördagsmys framför tvn.

Lycka till med höstfix på gården :)

2014-09-13 @ 09:57:09
URL: http://njutensmula.se
Frida - Vita villan säger

Så lyxigt med lugn och ro!
Jag var ute på stan igår tsm med en tjejkompis. Åt god middag och svängde sen våra ben inne på Golden Hits.
Så just nu ligger jag i en hotellsäng och ska snart äta frukost. Så riktigt lyxigt här med. Bor så långt från stan, så det blev billigare att bo kvar än att ta taxi hem. Väl hemma sen så ska jag hitta på något roligt med barnen så papsen kan få fortsätta jobba med taket som vi lägger om.
Ha en fin dag!
Kram!

2014-09-13 @ 09:58:40
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Louice säger

Ja jag skulle behöva fixa en hel del ute i trädgården inför den kommande hösten, men med en ej välkommen förkylning som har tagit grepp om mig idag och med en man som är borta så lär det bli en riktig slappardag för mig och killarna så jag orkar jobba i natt igen.

Önskar dig en skön helg!
Kramar

2014-09-13 @ 09:59:04
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Erica AKA Tomtens Dotter säger

Lyxmorgon ♡
Jag ska snart bege mig till Norsborg (slutstation på tunnelbanans röda linje). Vi ska ha pubrunda på lokala sunkpubar. En öl på varje hållplats hela vägen in till stan :-D
Ha en skön helg!

Kram

2014-09-13 @ 10:01:53
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Znogge säger

Vi ska rensa en lekstuga och göra höst på terrassen. Lite vemodigt men dags nu.

Kram och go' lördag!

2014-09-13 @ 10:43:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
Åsa säger

Borde finna energi och ta tag i måsten,
mår dock inte speciellt okey,
J gav mig lite av hans förkylning... snällt?

Har dock kört igång tvättmaskin, kan ju vara skönt att ha kläder att ta på till veckan oxå, kapar toppen på berget ;-)

Ska kolla efter skorna ifall det blir fler sjukhus-besök för J och jag kan följa... själv ska jag ju till Lycksele på sjukhuset, känns bra att det är relativt nära.
Måste dock ha barnvakt till Elin under den eftermiddagen...
Men det är ju först 22september så det ordnar sig.

Kram

2014-09-13 @ 11:16:14
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ing-Britt säger

Hej finaste vännen!
Låter som om du kommer få en härlig dag. Fört få fylla frysen med kött inför vintern och sen dona hemma.
Idag vaknade jag utan feber och känner mig faktiskt piggare, bara lite taggtråd i halsen. Så kanske jag orkar fixa lite här hemma. Eller varför inte ta och gå ut och njuta av det vackra vädret för här har vi en underbar höstdag.
Kramar i massor ♡♡♡

2014-09-13 @ 11:40:20
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
mamma mindy säger

God eftermiddag snäckan.sÅ fin vild..Ju nu när det är sen sommar/hösten är på ingång så är den så vacker med alla fina färger..Ha en fin lördag..kram kram

2014-09-13 @ 13:17:33
URL: http://blondis81.blogg.se
Lena i Wales säger

Vad härlig det låter. Här hos mej i Wales låg också dimman tät i morse,men nu är solen framme och det är ca 20 grader nu. Äggmacka, vad gott, med kaviar!

2014-09-13 @ 14:13:00
URL: http://lenaiwales.wordpress.com/
Linda / Candygirl säger

Fångarna på fortet-fest.

Ackompanjerat av sjuk migrän... förbereda äckelpäckelhinkar... kräkas lite... blåsa upp ballonger.... kräkas lite mer.


Men I did it.

2014-09-13 @ 22:27:01
URL: http://www.candygirl.nu
Johanna - Mamma till Leija säger

Mysig lördag! Hoppas du hann med allt! Vi hade kalas för Leija & idag har jag lovat att gå på bio. Hoppas vi kan det! Hon verkar lite förkyld... Kram

2014-09-14 @ 08:36:55
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: