Ingen bullmamma


 
 
Bogge har klagat på att jag aldrig bakar
bullar, och påtalat att riktiga mammor
minsann bakar till sina barn varje dag...
 
Varje dag är väl att ta i, men killen vet
hur han ska ge sin mamma dåligt samvete
och få henne att baka bullar i alla fall ;-p
 
Så nu ikväll har han och Luran äntligen
fått kalasa på nygräddade bullar!
 
Nu dröjer det dock säkert ett år till nästa 
gång för jag har hunnit bränna två fingrar
och har dessutom hiskeligt ont i ryggen
efter att ha stått böjd över köksbordet
och bakat.
 
Sådana här gånger saknar 
jag verkligen rejäla arbetsytor i köket.
 
Så länge jag har detta kök lär jag därför utan
tvekan aldrig bli någon bullmamma!
 
Tur vi har Milla som bakar titt som tätt
och frikostigt bjuder på bullfika ;-)
 
För har Bogge otur med sin mamma så 
har han betydligt bättre flyt med bullbakandet
hos sin gudmor!
 
 
 



Åsa säger

Jag har aldrig bakat bullar sedan Elin föddes.

Kram

2014-09-16 @ 18:32:28
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Duktiga du! Nu blev jag baksugen! :P

2014-09-16 @ 18:56:53
URL: http://skuggis.wordpress.com
Britt säger

Bogge han säger som mina pojkar,de har också en mamma som aldrig bakar bullar.. Jag brukar få av svägerskan,hon kommer med bullar när hon bakar.Förr bakade jag allt,men nu är det några gånger per år..Håller med man får så ont i ryggen av att stå och baka.Ensidig ställning..
Kul att se filmen ,synd att älgarna gick in på ett annat område.Här har vi också tagit reda på köttet,skönt när det ligger i frysboxen.De ska jaga en helg i okt,en stor kvar...
Här har det varit sommarvärme idag,men lite kyligt i skuggan..Plockat äpplen med barnen idag,ska koka äppelmos i morgon.Fast barnen tyckte vi skulle baka äppelkaka istället..Men det kan bli en sådan också.Kram

Svar: Ja, bogge vet hur en slipsten ska dras, skulle sett hans min efter middagen då jag ställde fram ett bullfat framför honom. Får vi bullar i dag med?!?! Älskar dig mamma, då smälter man ju... Men med tanke på ryggen så gör jag hellre långpannekakor, sockerkakor och muffins, det får duga. I brist på bröd får man äta limpa eller hur man nu säger. Här blir det jakt i helgen och sedan i oktober så länge det behövs.... Vi har många djur på licensen, tvåsiffrigt, vilket vi i vanliga fall fyllt utan problem, men i fjol vände trenden och vi lyckade inte fylla kvoten. Så det hoppas jag det finns förutsättningar för i år! Mysigt att plocka äpplen, både mos och äppelkaka är ju gott! Har köpeäpplen som börjar bli dåliga så jag funderar på en äppelpaj till fredagsfikat... får se om jag orkar. Nu väntar soffan och sedan sängläge. Dagen på NUS och ortopeden har tagit på krafterna.... KRAM!
Therese Bjärstig

2014-09-16 @ 19:21:23
Life of Johanna säger

Då har man lite och leva upp till då.. baka varje dag. Antecknar, tur det dröjer lite innan min plutt kommer med såna krav

2014-09-16 @ 19:59:52
URL: http://lifeofjohanna.se
Emma säger

Men härligt. Vilken dag bju du på fika ;)

Svar: Här finns alltid kaffe, så bara att komma förbi, dock kan jag inte garantera bullar i Milla klass, men sköljer man ner dem med kaffe funka de ;-P
Therese Bjärstig

2014-09-16 @ 20:40:17
Znogge säger

Jag bakar förvisso ganska så mycket men bullar varje dag, det har våra barn inte fått ;-) Så förmodligen är jag ingen bullmamma heller!

Kram

2014-09-16 @ 20:54:56
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda / CandyGirl säger

Bullar bakar jag - två, tre gånger per år. En gång till jul och så en-två gånger till. För mina bullar är SKITGODA. Och jäkligt onyttiga. Men har man mina bullar i frysen då behöver man inget annat om det kommer främmande.

2014-09-16 @ 23:35:28
URL: http://www.candygirl.nu/
Tina säger

Jag är absolut inte heller någon bullmamma! Har nog aldrig bakat bullar i vårt hus ens! Hoppas du får en fin onsdag fina du! KRAM

2014-09-17 @ 07:52:32
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Ing-Britt säger

God morgon finaste!
Åh vad gott med bullar...bullmamma var jag nog lite av förr men så började Evelin baka massor och jag slapp och nu när hon slutat är det ingen som bakar längre ;). Men nu blev jag riktigt sugen, kanske skulle göra bullar i helgen.
Här tror jag förkylningen börjar släppa, känner mig piggare idag o har även kunnat sova hela natten.
Lycka till idag och hoppas bilfärden gått bra.
Kramar i massor ♡♡♡

2014-09-17 @ 08:15:50
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
ansepanse säger

bra att Bogge <3 blir bjuden på bullar hos sin gudmor då :) vad tråkigt att du ska få så ont i ryggen :(
vilken fin krans Luran <3 hade förfärdigat, jättefin
jag har läst ikapp och tittat på alla fina bilder du tagit, härligt även med höst
Sv: jag satt inte och tittade på valvakan
allt är bra här hos oss och hoppas att det är likadant hos er
massor av kramar till er alla <3

2014-09-17 @ 11:49:58
URL: http://kinaguld.blogg.se
Sara säger

Gott med bullar :)

SV: Tack, vad glad jag blir fina du :)

2014-09-17 @ 22:44:48
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: