Julmagasin och lussebulle

 
 
 
 Första julklappen är sedan länge inhandlad,
några flaskor glögg har hunnit tömmas och
nu börjar även "reklam" för diverse julshower
och julbord dimpa ner i brevlådan.
 
Även de olika inredningstidningarna har
börjat flagga för sina advents- och
julnummer :-)
 
I slutet av oktober kommer Allt i hemmets
specialnummer på temat "Allt för din bästa jul".
 
Jag måste erkänna att jag längtar.
 
Jag måste även erkänna att jag i år
har sagt till mig själv att jag ska ransonera
mina inköpt och koncentrera mig på favoriterna.
 
Men....
Vi vet väl alla hur det kommer att sluta ;-P
 
Förresten så åt jag en väldigt god lussebulle
förra veckan, det var Bogge som tillsammans
med sina fröknar sparat en lussebulle
till sin julgalna och tokiga mamma.
 
Ni må tro att det uppskattades enormt,
inte kunde man tro att den lussebullen
var bakad i fjol till Lucia och legat i
frysen sedan dess...
 
Den slank ner i ett nafs och lade grunden
till en rejäl adventslängtan som inte blev
mindre när jag köpte hem ett gäng
clementiner som doftade jul.
 
I helgen ska jag börja plocka fram värmande
fårskinn och mysbelysning i form av ljusslingor.
 
Det är liksom på tiden nu ;-)
 
 
 
 
 



Sanna säger

Vännen det kommer du fixa =) Åhh jag längtar till julen nu, vi har bestämt att i år ska vi köpa något som de verkligen vill ha och behöver. Den minsta blir det väl lite mer smått till men Anthon leker inte så mycket längre han läser mest och är intresserad av att lära sig nya saker, så han vet vi vad vi ska köpa till och den äldsta blir det väl kläder som är störta intresset.

Alla år har jag bara handlat och handlat, men det ligger mest. Så nu får det bli en ändring det här året.. Åhh vad jag vill börja julpynta nu när jag läste dit inlägg.

Lycka till i morgon nu fina du ska tänka på dig. Kramar i massor

2014-09-25 @ 19:05:08
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Znogge säger

Jag tycker väldigt mycket om julen men var sak har sin tid så här tjuvstartar vi inte hur som helst ;-)

Kram

2014-09-25 @ 19:26:35
URL: http://znogge.wordpress.com/
Åsa säger

Åååå värsta JUL ÅNGEST framkallande blogginlägg ;-)

Överlevde ju förra julen med förståndet ? i behåll så kanske jag slipper ÅNGEST the big big hemska känsla.

Glögg är dock gott :)

Men var sak har sin tid.

Kram

2014-09-25 @ 19:47:23
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
skönt att du haft en bra dag och sååå duktigt av dig att få tummen ur och löpa en sväng...min tumme sitter totalt fastkilad...får tamme sjutton inte loss den ;).
Jullängtan det har allt jag oxå och är allt lite förvånad att du inte skrivit mer om julen än du har. Jag har inte druckit någon glögg ännu men däremot har jag planerat lite inför själva julfirandet.
Vi kommer troligtvis fira lite extra på uppesittarkvällen då jag jobbar mellan 14-22 på själva julafton :(.
Ha nu en fortsatt mysig kväll
Kramar i massor ♡♡♡

2014-09-25 @ 20:15:30
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Linda / CandyGirl säger

ja när rusket kommer börjar längtet...

Jag har ett fönster kvar att putsa.. och sen kan jag börja pyssla lite...

2014-09-25 @ 20:25:35
URL: http://www.candygirl.nu/
Linda / CandyGirl säger

Svar: Ja men 3-5 km är 3-5 km FLER än 0. Surt att vilja men inte kunna. I know the feeling. Höll på bli nipprig när jag hade 1½ veckas uppehåll pga knät. Trodde jag skulle bli tvingad till ett längre uppehåll.. men baklängesbackarna löste ju det. Nu tar jag dock backarna som vanligt - och just nu känns det som att jag FLYGER fram i spåret. Det går så himla lätt... fort liksom. Tror att 2,5-milaren inte bara gav mig ett inflammerat knä utan även medvetenheten att ORKAR man springa non-stop (i ett hyffsat tempo) 2,5 mil så nog tusan orkar man 1 mil i ett högre tempo än jag normalt springer när jag bara springer för mig själv... Har iof inte klockat mig - men det KÄNNS verkligen som att jag springer fortare nu.

2014-09-25 @ 20:39:07
URL: http://www.candygirl.nu/
Johanna - Mamma till Leija säger

Så gott med lussebulle! Haha, ja, nu är det på tiden för dig att julfixa ;) Fast det är mysigt! Fredagskram

2014-09-26 @ 06:24:14
URL: http://skuggis.wordpress.com
Skorpan och Loppan säger

Du borde nog flytta hem till tomten.... ;)

2014-09-26 @ 06:44:13
URL: http://skorpanloppan.blogspot.it/
Nadja säger

Här bakades det minsann "räserbullar" redan i juli. Wilja som tyckte det var dags då;)

Tror faktiskt det kan vara dags nu igen, det är väl aldrig för tidigt?:)

Svar: ABSOLUT inte! Baka, å så hojta du till när de är klart så kommer jag förbi ;-D Här bestämde ugnarna att vi skulle göra paj, Luran ville ha hallonpaj och Bogge äpple, så får se vad det blir eller om det rent av blir en mix av båda, misstänker dock att det båda är ute efter är vaniljvisp och/eller marsansåsen.... Brukar var så nämligen! :-)
Therese Bjärstig

2014-09-26 @ 07:36:12
Cissi säger

Som jag har väntat på detta inlägg ;)

Var glöggen god? (blossa?)

2014-09-29 @ 11:52:42
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Jannice säger

Förra veckan när jag hade min onsdagssovmorgon låg jag i sängen och läste gamla jultidningar! =D Man måste ju få ha något att se fram emot, eller hur?! =)

Svar: Helt rätt! Jag har grävt fram en halvmeter jultidningar som jag staplat bredvid sängen och som jag avverkar en efter en nu fram till advent/jul :-) Och i morse var Svea glad för att det var biblioteksdag igen, för där "finns en som jobbar och kan ta fram alla böcker man vill läsa, och hon hittar!!! Tror jag ska fråga om det finns julpysselböcker där eller om hon inte hittar, pyssel... en bok om Nils Karlsson Pyssling!" :-D
Therese Bjärstig

2014-10-02 @ 12:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: