Kreativitet

 
 
 
 
Jag slutas aldrig förvånas över Lurans kreativitet.
 
Förra helgen kom hon hem med denna "ugglemugg"
till mig som hon gjort då barnen var hos sin farmor.
 
Det är en kruka som hon tejpat fast knappar på
som ögon och så en liten näbb av papp.
 
Något lim hade hon inte hittat men det löste
sig ju ändå rätt bra, men hon var noga med
att påpeka jag inte kunde diska den i
diskmaskinen ;-P
 
Så den får stå framme som en dekoration istället.
 
Själv saknar jag dock allt vad kreativitet
heter för tillfället...
 
 
 



Life of Johanna säger

Tänk om man hade haft den kreativiteten :)

tack, det skall bli spännande både med bebis och hus :) kram

2014-09-22 @ 16:56:56
URL: http://lifeofjohanna.se
Sanna säger

ja vännen hon har nog fått det efter sin mamma, hon vet tydligen att mamma tycker om ugglor =) den var ju jätte söt... det finns ju hur mycket som helst ute i butikerna nu, det är ju din tid nu :) kramar i massor

2014-09-22 @ 19:52:09
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Britt säger

Gulliga Luran som har tillverkat en sån fin Ugglemugg till sin mamma.Jag förstår att du blev glad...
Här har vi haft en kylig höstdag med mycket blåst,det är dags för pannband,vantar och överdragsbyxor..
Här hemma börjar nu mitt kök likna ett kök väntar bara på köksluckorna som snart är klara..Man har ju hållit på hela sommaren och hösten.Det ska bli skönt när allt är klart,sen får man ta de övriga rummen när man har lust....Har ingen kropp för sånt här slit.Hur mår du Therese,har du värk?Har du fått någon medicin?Jag äter medicin varje dag för kunna vara någorlunda i kroppen.Sen försöker jag promenera eller cykla nästan varje dag.Men ibland är det bara soffan som gäller efter jobbet.Önskar dig en skön måndagskväll.Kram

Svar: Ja Luran vet verkligen vad mamma uppskattar! Och nu funderar vi på att ställa fjädrar i den så den ser ännu mer ugglig ut, eller odla krasse i den så den får hår :-) Även här har kylan kommit. Täckjackorna och allväderstövlarna fick barnen ta på sig i dag, liksom överdragsbyxorna! Skönt att ditt kök nu börjar ta form och vara på plats så att du får boa in dig igen och komma i ordning. Och ja, jag har molvärk i ryggen och "spökvärk" i benen, dvs nerverna gör att jag både är överkänslig och får pirr och domningar och värk i ena benet. Blev erbjuden en medicin som baserades på en låg dos epilepsi och antidepressiv medicin, men det lät inte som något för mig tänkte jag spontant, men efter att funderat mer så känner jag, varför inte, särskilt om det gör att jag slipper värsta värken och kan sova när det är som värst... Bättre/Starkare vanlig värkmedicin än Alvedon hoppas jag även få utskrivet bara jag masar mig till läkaren. Jag är nämligen anti piller och försöker härda ut med varma duschar, linement i massor och vanlig receptfri värkmedicin då det kniper. Men erkänner att jag nallat av pappas starkare värktabletter då det varit som värst (han har med dålig rygg). Vad äter du för medicin? Vad fungerar för dig? Här sprang jag i går och trodde jag skulle få sota för det då jag även gått en promenad på dagen, men peppar peppar så känns det som en bra dag i dag. Så jag tackar och tar emot och njuter, innan kvällen kan man ligga där i soffan så det gäller att passa på! Önskar dig en fin dag! KRAMAR
Therese Bjärstig

2014-09-22 @ 20:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: