Tro

 
 
Jag gillar att omge mig med kloka
små citat, ordspråk och liknande.
 
Man behöver ibland påminna sig själv
och peppa sig själv i vardagen.
 
 
 
 
 
Och på tal om att tro, så var vi onsdags
på Pingstkyrkans barntimme.
 
Det är en aktivitet som Luran valt och Bogge
hakade glatt på, för han ville minsann också
"prata med Jesus och spela spel" ;-)
 
Sång och bibelberättelse blandat med
lekar, spel, pyssel och lite fika gick hem
hos barnen, så varannan onsdag är det nu
bestämt att vi ska gå på Onsdax.
 
 
 
 
 
Jag gick själv som barn på dessa barntimmar
och tycker det är en bra aktivitet där barnen får
med sig en sund värdegrund och lär sig hur man
ska vara som medmänniska, något som inte
skadar i dessa tider...
  



Åsa säger

Go morgon, jag hoppas Din rygg är snäll i dag.

Följer Du med eller rättare sagt är Du kvar på Onsdags med ungarna?
Hos oss är det föräldragrott ;-)

Nu kör vi - Elin - karate två gånger veckan, slut på zumba, tyvärr.

Visst är det jobb med valp/hund, liksom med barn :) men det positiva uppväger... vanligtvis.
Jag tror vi har så olika hund synsätt Du å jag så vi ska onte jämföra... Bullen är ju med mig jämt, dit jag går han förutom då han sitter i hundgår'n å att han inte får följa med in på ICA ;-)
Du har ju mer om Dig å kring Dig än jag.

Ha en fon fredag, kram

2014-09-26 @ 07:26:05
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
znogge säger

Kan bara hålla med. Även om jag inte tillhör Pingstkyrkan så är det sunda och bra värderingar som ingen tar skada av!

Kram

Svar: Svar - vi är inte heller kyrkliga eller aktiva i pingstförsamlingen men det var en bra aktivitet tyckte både jag och barnen, hör liksom till allmänbildningen att lära sig lite om kristendomen och då det inte är så mycket religiöst prat utan snarare hur man ska vara som vän, medmänniska osv så är det sunt och inget barnen tar skada av att ta del av - snarare tvärt om! :-)
Therese Bjärstig

2014-09-26 @ 07:51:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Ing-Britt säger

Godmorgon finaste!

Vad spännande med ett prov för studenter, vad går dom för utbildning och vad handlar det provet om? Klart jag håller tummarna att allt kommer gå bra <3.

Idag hoppas jag kunna ta en lugn kväll efter jobbet med lite god mat sen jobbar jag ju lördag söndag men slutar lite tidigare på lördag för att kunna åka in till stan och äta med ett gäng brudar.

Gillar din veckotavla med fina bilder och kloka ord. Bogge var verkligen sååå mysig i den dräkten <3.

Lycka till nu och ha en bra dag, kramar i massor

2014-09-26 @ 08:16:44
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
ansepanse säger

även om jag själv inte är troende så VET jag att det är bra att få lära sig att vara en fin medmänniska
apropå jul, jag har också redan köpt julklappar och funderade igår på om jag snart kunde sätta upp ljusslingan på altanen :) jo, snart blir det nog :)
här regnar det idag :(
Sv: visst är det bra att busisarna inte äter så mycket godis
Maja gillar fiskbullar, själv är jag liksom lite så där, jag kan äta men gillar det inte så där jättemycket
önskar er alla en jättefin helg
kramarna <3 <3

2014-09-26 @ 12:10:19
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

Vaknade å ser det regnar, det hade jag inte planerat...

Allmänbildning är bra och dit hör absolut läran om den kristna tron, speciellt viktigt i dagens samhälle då religon försvunnit från skolans läroplan.
Vi är ju ogudaktiga ;-) icke medlem i Svenska Kyrkan å har ingen trosuppfattning så därför anser jag det viktigt Elin lär sig om sådant som hör till livet, samhället.

Kram

2014-09-26 @ 12:19:23
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Fick mig ett gott skratt! Roligt att träffa Jesus & pyssla, hihi! Trevlig helg!

2014-09-26 @ 12:36:20
URL: http://skuggis.wordpress.com
Jenni säger

Jag gick också på kyrkans barntimme när jag var liten och det var bara kul :)
Hemma får vi läsa ur Bibeln varje kväll nu för Rasmus, eller läsa Jesus som han säger :)
När Sanna fick sin bibel läste vi också flitigt, tror vi hann med den två gånger, de tycker den är spännande ;)

Ha en fin dag i regnet!
Kram

2014-09-26 @ 12:59:39
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Britt säger

Jag tror att barn behöver höra om Jesus det tar ingen skada av, nu när det är så hårt i vårt samhälle.Vi går på till kyrkan till jul och påsk på våran förskola.Då spelas det teater om jesus födelse och död.Jag kommer att tänka på en av våra flickor,hon blev så kär i våran präst han var så snygg sa hon.Prästen här ser ut som en hårdrockare,svart hår, polisonger,tatueringar men han är en jättebra präst.Hon pratade hela våren "Britt kommer du ihåg när jag blev kär i prästen"så gulligt.Ska väl påminna henne när hon blir stor..
Här har man packat och städat i dagarna tre,men flytten blir försenad p.g.a reparationer i nya lägenheten som inte hinner bli klart.Så nu känner man att man har en "kropp".Men nu ska jag ta helg och sätta mig i soffan och bara mysa.Önskar dig också en skön helg.Kram

Svar: Ha ha vilken härlig historia om flickan å prästen <3 Solsken! Trist att flytten blev försenad :-/ Du får se till att vara rädd om kroppen å ta det lugnt, det ska jag för även jag känner att jag lever efter dagens äventyr. Ett träd blåste över vägen å maken å jag röjde bort det, och jag måste belastat fel då jag drog/bar bort kvistarna :-( Surt, Så nu blir det soffan, linement ett glas rött och choklad. Önskar dig en fortsatt fin helg <3 KRAM
Therese Bjärstig

2014-09-26 @ 20:07:15
Skorpan och Loppan säger

Det låter ju kanon. Låter som att dom har en bra avägning på hur dom berättar för barnen.
Här är det ju katolska kyrkan som gäller och där är det inte riktigt så "allmänt" inriktat som det låter som att det är hos er.
Man läser även om religionen i skolan, men bara om den egna, absolut inte ett ord om att det finns andra religioner... Det gör att jag är ytterst tveksam till om mina barn ska få vara med på dom timmarna.

2014-09-27 @ 08:22:05
URL: http://skorpanloppan.blogspot.it/
Camilla säger

Gick själv miniorerna och juniorerna. Tyckte det var jättekul. Men sen när det blev dags för kyrkans ungdom kände jag att det började bli för "religiöst" så då hoppade jag av. Men skulle inte tveka att låta mina barn gå på miniorerna :)

Banan och kanel, måste testas! Och vad duktig du är som är ute och springer, bravo!! :)

2014-09-27 @ 10:00:49
URL: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: