Vanilla

 
 
På senare år har jag kommit att fastna för
vaniljdoft. Rustas vaniljdoftljus bränner jag
plattvis av vintertid. Och i går då jag var i
stan var jag givetvis in på Rusta för att
bunkra lite nya vaniljljus!
 
Dessutom hittade jag en Body Splash på H&M
för lite och inget som jag köpte av bara farten.
 
 
 
 
 
Jag har inte hunnit testa den ännu,
men i ett obevakat ögonblick hann tydligen
Bogge det då han sedan nöjt meddelade att
hans mage nu luktar skumgodis ;-)
 
 
 
 
 
Även i dag är det en grå och dimmig dag,
så då passar det ju bra att börja morgonen
med att tända vaniljdoftljus och dricka lite
kaffe. Sedan väntar jobb i form av en
lärarchatt och sedan inläsning av
litteratur och konstruerande av
en intervjumanual.
 
Som tur är har jag Café Orkidé att se fram
emot på eftermiddagen. Bogges förskola håller
nämligen sitt café öppet mellan 14.30-16.30.
 
Så då är det ju givet att jag ska hämta upp
Luran lite tidigare och åka dit och fika!
 



Tina säger

God morgon finaste! Hur känns det idag efter gårdagens sjukhusbesök? Förstår att du helst vill undvika en operation om du kan! Luktar Rustas doftljus gott och lagom mycket? Jag har bara testat Ikeas. Här är jag hemma och vabbar idag. Dock verkar Elliot just nu ganska så pigg men det var han på förmiddagen/dagen igår också men så kom febern tillbaka på kvällen igen. Ha det så mysigt på cafébesöket i eftermiddag! KRAM <3

2014-09-18 @ 08:25:17
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Ing-Britt säger

God morgon finaste!
Här har vi oxå vaknat till en tät dimma men vi har blivit lovade sol framåt dagen. Hoppas orka ta tag i tvätten idag som nu är ett enormt berg efter att jag legat en vecka.
Sålde våra gamla köksmöbler på Facebook igår så det kommer ett par och hämtar dem idag, lätt sätt att sälja/köpa i sitt närområde. Så skönt att bli av med dem direkt.
Kul för Svea att få besöka sin gamla förskola idag för en fika och Holger gillar nog oxå att hon kommer på besök.
Visst luktar vanilj gott bara det inte blir för sötstark doft för då kommer huvudvärken som ett brev på posten.
Ha nu en bra dag och hoppas ryggen känns bättre idag.
Kramar i massor ♡♡♡

2014-09-18 @ 08:32:50
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
znogge säger

Jag har ganska så svårt för dofter men vanilj brukar vara en mild och behaglig doft. Lagom mjuk liksom...

Trevligt med en eftermiddagsfika att se fram emot!

Kram

2014-09-18 @ 08:44:58
URL: http://znogge.wordpress.com/
Camilla säger

OJ, vad är body splash?

Men ja, socker är ett jäkulskap. FÖr mig har det iaf gått helt överstyr, måste hitta ett sätt som leder till en mer normal konsumtion. Som det är idag är jag livsfarlig, kan trycka i mig chips till frukost ...

2014-09-18 @ 10:36:17
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Åsa säger

Vanilj är min doft :)
Har vanligtvis vaniljdoftljus tända på toa, året om :)
Jag hoppas Din rygg är snäll mot Dig idag trots gårdagens prövning.
Café besök låter gott, bakar barnen själva?
Ont i halsen å snorig som faan, har dock den kvinnliga varianten av förkylning så livet, vardagen fortsätter som vanligt ;-)
Fick skämmas på skolan då jag inte förstod vad Elin skrivit i loggboken och trodde det stod något helt annat... får träna på läsförståelse :)
Ha en fin torsdag, kram

2014-09-18 @ 14:42:13
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / Candygirl säger

Mmm... vanilj... det luktar sommar... ellet bakning. .

2014-09-18 @ 23:26:32
URL: http://www.candygirl.nu
Johanna - Mamma till Leija säger

Önskar dig en trevlig fredag! Kram

2014-09-19 @ 06:21:53
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: