Med blicken mot horisonten

 
 
 
I dag ska jag försöka lyfta blicken
och fokusera på helhet, slutmål och
inte fastna i detaljer...
 
Dock lättare sagt än gjort ;-P
 
Dessutom distraheras jag av att
det går löss nu när skolverksamheten
startat. Så dagarna börjar med
luskammning för att kontrollera
att vi inte fått objudna gäster.
 
Än så länge har vi klarat oss,
peppar, peppar!
 
Men det är nog inte frågan om,
utan snarare när, även vi åker dit :-/
 
 
 
 
 
Jag har haft en usel träningsvecka,
bilåkningen tog ut sin rätt så det
har inte blivit någon löpning alls
på grund av ryggen :-(
 
Men i dag ska jag försöka ta mig ut
på en promenad i alla fall, för jag vet
ju att kroppen och knoppen mår så
mycket bättre av rörelse!
 
 



åsa i åsele säger

Vi har hört "ryktesvägen" att det går löss,
på Apoteket har de tydligen sålt lusschampo hela sommaren.
Men Elin har i dagsläget INTE löss,
jag har inte hört nåt om löss från skolan... än, men det kommer väl.

Förstår att Din rygg protesterar vid all bilkörning.

Ta det lite lugnt å låt ryggen återhämta sig med promenader.

kram

2015-08-27 @ 08:16:58
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
åsa i åsele säger

Å fyy... Du är en god granne ;-)

Första gången Elin hade löss - hon hade en lus - då blev jag hysterisk å skickade hem henne till Inger som fick lus-tvätta både sina egna tre + Elin. Det var när Elin nyss börjat 1an, sedan har det ju typ aldrig riktigt avstannat så jag är inte lika hispig längre då det gäller löss, fast det är J som lus-kammar till 75%

Ogillar Elins nya schema, tur det inte är upp till mig att bestämma ;-) sovmorgon till kl 9 fredagar, håltimme på tisdag (tror jag det var) å sedan efter jul blir det varannan vecka olika sluttider.
De går som längst till 14.10 å slutar 12.10 på fredagar övriga dagar är det 14.00 alltför rörigt.

kram

2015-08-27 @ 11:54:46
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Netti säger

Min dotter har haft löss i sommar men inte hennes lillebror eller vi vuxna. Vilka fina bilder! Kram

2015-08-27 @ 12:31:23
URL: http://starby.devote.se
Britt säger

Ja nu när skolan har börjat,så vaknar också lössen.Inga trevliga varelser att få i håret,nu kliar det i mitt hår.Vilken nojja man får av löss..
Uggleljuslyktan är den gammal?Liknar en som min mamma hade hemma.
Här regnar det och blåser men 17,8 grader varmt ute.Men luften har börjat kännas som höst och det är så skönt tycker jag...
Tänkte också börja med fönstren,men vi få se det är ju djurexpo i helgen.Så jag kanske åker och tittar på det i stället för att putsa fönster.
Nu ska jag gå en promenad med gamgubben,han har fått en tumör i ena testikeln.Men den är godartad så det blir en operation nästa vecka.Han är annars pigg för sin ålder,så vi ger han en chans att leva några år till.Men vi ska inte ha en gammal hund som inte mår bra.Det är djurplågeri tycker jag.Men jag gruvar mig så för den dagen,vi är så tajta han och jag.Det kanske blir lite lugnare när han inte behöver dregla efter löptikarna.Kram

Svar: Ha ha ja du nog får man nojja, jag har luskammat mig själv så att jag är öm i hårbotten... och så fort jag tänker på dem börjar det klia... Men peppar peppar, ännu har vi klarat oss, men mindre roligt är att vi fått våra misstankar bekräftade att Bus har noskvalster, blev uppenbart efter en tur i skogen i dag :-/ Så på måndag blir det veterinären så han ska vara ok inför jaktstarten! Låter kul med djurexpo, hoppas du är där istället för att fixa fönstren ;-) Mina fönster börjar jag nog med i morgon, i dag har jag njutit av långpromenad, och så har jag köpt en ny bok som jag tänkte börja läsa. Så fönstren blir i morgon! Så skönt att det var godartat och går att operera bort, då får du förhoppningsvis ännu några fina år med din fyrfota vän, det är ni värda! För genom det du skriver så verkar du vara en djurvän och inte egoistisk, som djurägare måste man ju ha det ansvar du beskriver, du är klok <3 Hoppas hans intresse för tikarna också svalnar på köpet. Lämnar många varma kramar och TACK för att du tar dig tid och skriva dina kommentarer, det är alltid lika roligt med ett livstecken från dig ska du veta <3 KRAMAR
Therese Bjärstig

2015-08-27 @ 13:38:27
Znogge säger

Är du säker på att det verkligen går löss redan? På vår skola fick vi besked att dela ut informationen om löss lite i förebyggande syfte. Hittills har inte en endaste lus synts till...

Kram

2015-08-27 @ 16:24:08
URL: http://znogge.wordpress.com/
Skogsraah ☾ säger

Fina bilder!

2015-08-27 @ 16:47:28
URL: http://skogsraah.se
Pauline säger

vackert!

2015-08-27 @ 19:21:46
URL: http://lillafrokenhurtig.se
Sarah säger

Hoppas ni slipper löss :/

2015-08-27 @ 21:04:07
URL: http://CheerSarah.devote.se
Jenni säger

Suck, ja vi åkte dit igår. Sanna tyckte det kändes lite när vi åkte hem så vi kollade extra noga och japp...där var de :(
Men nu har vi behandlat både mig och henne, för jag upptäckte i morse. har aldrig förut sett löss och det var inte något jag kände att jag saknade heller!

Apoteket hade dessutom sålt slut på schampoo men de hade någon gel som också skulle vara effektiv. Hoppas vi slipper dem nu och att ni också klarar er!

Ha en bra dag och helg!
Kram

2015-08-28 @ 07:16:40
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Cissi säger

Ja usch för dessa löss!!!
Ryser bara vid tanken då vi (barnen) för första gången åkte på det i våras :(
Håller tummarna för att vi och ni slipper det, äckliga små kryp!

Jag har legat på latsidan heeeela sommaren, men den här veckan har jag kommit ut 2 gånger....riktigt tungt men bara att mala på, har ett lopp om några få veckor bara :S
Men som du skriver man mår faktiskt bäst av det, oavsett om man gör det inför ett lopp eller ej så är min önskan att få in det som en rutin :S
Det är svårt efter 30+ år ;)

KRAM

2015-08-28 @ 08:22:14
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Ing-Britt säger

God morgon finaste!
Hoppas du nu efter en hektisk vecka njuter av fredag och får en lugn och skön helg. Själv jobbar jag den här helgen men känns ändå rätt ok med tanke på att jag sen har en vecka semester :).
Jobbigt med löss och jag hoppas verkligen ni slipper dem. Mina tjejer har aldrig haft det däremot hade Evelin mask vid ett par tillfällen vilket inte heller är så trevligt.
Vilka underbara bilder du tagit vid er stuga, den översta skulle platsa som en vacker tavla, gillar att du gjort om den till svartvit.
Massor av kramar o kärlek ❤️❤️❤️

2015-08-28 @ 09:23:00
ansepanse säger

hoppas ändå att ni slipper lössen helt
härliga svartvita bilder
här är det lite växlande väder idag, det kom en liten skur förut och nyss var solen framme en stund, enligt väderleksrapporten ska det väl droppa lite längre fram idag igen men dessemellan kan det bli rätt bra, hoppas att det bra vädret står på vår sida när jag ska ta eftermiddagspromenaden med Nemo och Sluggo
tack för alla krya.....-kramarna, ögat skaver lite men det kan vara en bieffekt av dropparna
önskar er alla en mysig fredag och en fin helg
massor av kramar till er alla <3

2015-08-28 @ 11:57:16
URL: http://kinaguld.blogg.se
starsinlife.blogg.se säger

Fina bilder

2015-08-28 @ 12:35:09
URL: http://starsinlife.blogg.se/
Linda / Candygirl säger

Usch för löss.... hoppas ni klarar er.

Fina foton

2015-08-29 @ 21:34:09
URL: http://www.candygirl.nu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: