Vardag

Luran börjar dagen med att inviga sina nya
Violetta prylar som hon köpt då vi varit iväg
på vår semestertripp.
 
 
 
I natt landade vi äntligen här hemma,
för som alltid gäller "borta bra men 
hemma bäst!".
 
Jag varvar jobb med att packa upp
och tvätta, och det känns faktiskt
helt okej att smyga igång vardagen
med jobb torsdag och fredag :-)
 
Vardagens rutiner är inte så dumma,
och på måndag börjar barnen förskola
och fritids igen.
 
Det passar bra då augusti är en rätt 
fulltecknad månad med många möten,
deadlines, uppgifter och resor.
 
 



Ing-Britt säger

Hejsan finaste!
Skönt att ni kommit hem ordentligt och jag antar att resan gick bra då du inte nämner nåt annat.
Härlig bild på en stolt morgontjej med sina nya saker <3.
Visst kan det vara skönt när vardagen alla rutiner börjar gälla igen. Här kommer det kännas konstigt när skolorna drar igång men Evelin fortfarande är hemma...arbetslös istället för studerande.
Idag har vi efter gårdagens gråa väder återigen ganska fint och soligt. Så förhoppningsvis blir det en tur till stugan när T kommer hem från jobbet.
Ha nu en fortsatt fin dag.
Kramar i massor <3<3<3

2015-08-06 @ 12:17:55
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Linda / CandyGirl säger

nja.. jag är inte så fan av vardagens rutiner... tycker det känns tungt redan. Kanske för att ungen är ledig ännu (själv) och för att jag vet att han och maken är lediga nästa vecka (och inte jag) :-(

Skönt att ni kom hem ordentligt. Det blir några mil i bil va?

2015-08-06 @ 13:03:13
URL: http://www.candygirl.nu/
ansepanse säger

superfint, hälsa Luran <3 från långtbortimormor
visst är det alltid skönt att komma hem igen, det tycker jag också, helst vill jag vara hemma jämt också, jag är väl kräfta för inte :), hemmakär är bara förnamnet :)
massor av kramar till er alla <3

2015-08-06 @ 13:14:42
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Rutiner är det bästa! Här är Leija en suris så fort det inte händer nått, så ska bli hyfsat skönt med vardag igen på måndag... Kram

2015-08-06 @ 17:39:44
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: