Julafton 2015

 
 
Idag har jag roat mig att titta
på korten sedan julafton i kameran.
 
Det är sällan jag använder den numera,
och det syns på bildkvalitén :-(
 
Jag får ta och skärpa mig och
återbekanta mig med min kamera
tror jag bestämt!
 
 
 
 
 

Men några riktigt fina bilder på
ungarna från den obligatoriska
julfotograferingen blev
det i alla fall :-)
 
 
 
 
 
 
Julafton firades som sagt hos min
bror med familj. Och min svägerska
hade gått all in och gjort det superfint
och mysigt. Här ser ni en glimt från
hennes maffiga gottebord.
 
 
 
 
 
 
Vi drack glögg och tittade på Kalle Anka
innan vi sedan åt massor av god julmat.
 
Min svägerska jobbar i kök, så det är
väl föga förvånande att allt var super gott
och vackert upplagt.
 
För att inte tala om dukningen!
 
Dessvärre hade jag fullt fokus på
att äta, så det fina köket, dukningen
och maten hamnade aldrig i kameran...
 
 
 
 
 

Sedan började den där låååånga
väntan på att Tomten skulle komma.
 
Barnen väntade, väntade, väntade
och väntade...
 
 
 
 
 
Och väntade....
 
 
 
 
 
 
Men till sist så såg Luran en skugga
där ute som rörde sig - äntligen
hade Tomten hittat till oss!
 
 
 
 
 
 
Det var spända och glada barn
som tog emot sina klappar från
Tomten som hade haft fullt
upp hela dagen lång med
att dela ut klappar.
 
 
 
 
 
 
Och inte behövde Tomten frysa
heller då han hade sett till att stoppa
rejält med hö i skorna!
 
Vi kunde spåra Tomten när vi åkte
hemåt tack vare höet ;-)
 
Det var glada och nöjda barn som var
så lyckliga över alla sina klappar och
mätta och nöjda föräldrar som
som tackade för sig och körde
hemåt i julnatten.
 
Tusen tack för julfirandet och alla
nära och kära för de fina klappar som
ni skämt bort barnen med <3
 
 
 



Znogge säger

Åh, vilka rara bilder på era söta barn! Här blev det ovanligt lite fotograferat under juldagarna så jag får väl kompensera lite mer i dag.

Önskar er en riktigt härlig och avkopplande söndag.

Kram

2015-12-27 @ 13:32:37
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Fina bilder på barna, inga konstiga miner eller annat som lätt blir fel.

Gillar ju att Tomten hade hö i skorna ;-) bra ifall renarna blev hungriga :)

Hur är det med Din kära mor,
orkade hon vara med och fira jul ihop med Er?

Nu kör vi vardag, i alla fall fram till torsdagförmiddag :)

kram

2015-12-27 @ 13:42:52
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Susanna säger

Vilka härliga bilder och barnen är ju för söta, men vilken fin tomte såg verkligen mysig ut =) ni verkar ju haft en härlig julafton =)

Här vi klarat oss ännu och jag hoppas att de fortsätter så..

Kramar om finaste

2015-12-27 @ 15:02:13
URL: http://baralite.blogg.se
Jessica Högberg säger

Vilken fin tomte!!
Jag glömde min kamera... suck!

2015-12-27 @ 16:36:35
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Linda / CandyGirl säger

Åh så härligt det ser ut.. och barnen verkar ju ha klarat väntan bra. Fina julfoton. Här är det snarare så att min fina mobil ger bättre foton än min kamera. Tekniken har srungit förbi. Märkte det på Lucia då jag fotade med båda. Den riktiga långzoomaren klarade kyrkan sämre än min S6:a. Hoppsan.

Svar: Ja ungen har druckit kaffe sen han var tre. Och dricker allt - även espresso. Så han kommer nog bli lika kaffetokig som jag är. :-) Personligen tycker jag det är bra. Dricker man kaffe klarar man alla sociala samanhang... med en kopp i handen kan man prata med nästan vem som helst - nytt folk, på anställningsintervjuer, lönesamtal... ja typ... och så är det lätt att bjuda på nåt när man kommer... blir så svårt när folk svara; Nej tack, jag dricker inte kaffe. Vad bjuder man på då?

2015-12-27 @ 16:53:18
URL: http://www.candygirl.nu/
Sussi säger

Åhh så himla underbart du beskriver julen i det här inlägget. Jag vet inte hur många gånger både innan middagen och under middagen jag har hört barnen fråga om vi inte ätit upp snart så dom får öppna julklapparna. Men tyvärr kom det ingen tomte till oss :(

Kram

2015-12-27 @ 19:01:29
URL: http://nouw.com/enkelthemma
ansepanse säger

vad roligt att vi här får ta del av er julafton, fina bilder och visst känns barnens lååånga väntan när man tittar på bilderna
kramar <3

2015-12-27 @ 19:20:57
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Vilken mysig julafton ni hade! :)

2015-12-28 @ 18:27:52
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: