Ostron och frukost med Foppa

 
 
 
En liten summering från helgen kommer här!
 
På lördag morgon kidnappades grannen av
6 glada vänner som sedan körde minibuss på
slingrande vägar som tog oss till Ö-vik.
 
På plats där så käkade vi lunch och shoppade
innan vi begav oss på Paradisbadets SPA
där vi bubblade, bastade och ångades :-)
 
 
 
 
 
Sedan tillbaka på rummen och göra oss
i ordning för att sedan gå ut och äta middag
på Statt. Själv kom jag mig äntligen för att
testa ostron. Och ja...
 
Som att få en kallsup i havet ;-P
 
Tror inte det är något jag äter igen!
 
Däremot var min bouillabaisse helt gudomlig.
Skrei, torsk, lax, rökta räkor och musslor som
var försvinnande gott. Mums.
 
Sedan hade "tanten" i gänget gjort sitt.
 
Bilåkande, shopping i finskor och SPA
gjorde att min rygg sa stopp, och ville gå på
rummet och vila medan de övriga fortsatte
firandet med utgång till småtimmarna.
 
Frukosten intogs vid nio snåret,
och även ägaren (Foppa) var på plats
 så vi kan i princip säga att vi avslutade vår
 vistelse med att äta frukost med Foppa! ;-)
 
Vi var hemma vid lunchstid på söndagen
då jag bums åkte till mamma och pappa
för att hämta hem busungarna som
sovit där.
 
Och som alltid, borta bra men hemma bäst!
 
TACK för i helgen tjejer :-)
 
(Särskilt Elin som blev en ofrivillig hovdam
till tanten i väntan på rumskortet *skratt*)
 



Johanna - Mamma till Leija säger

Så härligt ni haft det!

2015-02-23 @ 09:32:59
URL: http://skuggis.wordpress.com
ing-Britt säger

Hejsan finaste!
Vilken härlig tripp men så synd att din rygg satte stopp för nattlivet men det kanske du var glad för morgonen efter ;).
Ostron har jag inte vågat mig på ännu men det såg listigt lyxigt ut och den andra tallriken såg underbart god ut...dit skulle jag gärna åka och äta.
Hoppas du nu fått en fin start på veckan och inte har för mycket på agendan.
Kramar i massor <3<3<3

2015-02-23 @ 10:59:17
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Petra säger

Hej vännen.
Åh va kul! Så mysigt o roligt ni verkar ha haft. De är du värd. Men förstår att du hämtade hem barnen direkt. Den där saknaden. E så orolig inför helgen när jag o sambon ska iväg. Första gången vi lämnar Lukas två nätter. Tramsigt jag vet. De kommer nog gå bra. Sovit borta en natt åt gången innan ju o han älskar mormor sin.

De blev ingen löpning igår. Nog tur. För trots penicillin så känns halsen av idag igen! Skit. Jobbat återigen. Skönt men oj va allt går trögt ldag.
Stor varm kram fina du.
Ok , ska maila adressen.
Ha en fin dag

2015-02-23 @ 11:31:45
URL: http://mittlivmittval.webblogg.se
Jessica Högberg säger

Vilken mysig helg!! Behövs ibland=)

2015-02-23 @ 11:33:03
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
ansepanse säger

vilken trevlig helg du haft :) och busisarna också förstås som säkert stortrivdes med att få sova över hos mormor och morfar
Sv: tack snälla, jo jag har hittills lyckats hålla mig frisk från förkylning, hoppas på fortsatt tur med det men stackars Boggemannen <3, det måste vara jättejobbigt för honom att hosta så där, önskar snar bättring
här är dalar eller faller kanske man ska säga, blötsnö idag, det ligger redan må gräsmattorna
mm, jag har skrivit upp Lurans och Bogges födelsedagar på väggalmanackan här i köket så jag har full koll :)
önskar er alla en fin början på nya veckan
massor med kramar <3

2015-02-23 @ 11:54:35
URL: http://kinaguld.blogg.se
åsa i åsele säger

Trist när ryggen satte stopp,
känner ju igen det där... har varit med om det allt för många gånger.

Musslor & Ostron står jag över, känner inte alls nått behov att smaka.

Ha en fin å förhoppningsvis lugn vecka då ryggen får vila lite efter bilkörning.
Promenader å lättare jogg kanske Din rygg fixar?
Eller nån maskin på MB... Kia tränar ju dagligen å hon har ju oxå bråkig rygg.

kram

2015-02-23 @ 12:25:02
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Znogge säger

Vilken härlig och trevlig helg i gott sällskap! Ostron tackar jag ytterst frivilligt nej till jag med. Det var liksom inget som gav mersmak...

Kram

2015-02-23 @ 13:04:40
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Ja det är ju så Du (vi) får tänka, det går att vara med till viss gräns å det kostar... men det kan vara värt lite mer smärta å värk ibland.

Paddingdon... den tror jag inte Elin ska se, känns inte så ;-) har för mig det var fler filmer där vid sportlovet :)

När det gäller all träning tror jag att man själv vet bäst, kroppen är rätt snabb att säga till ifall det är bra/sämre.

Jag har nyss kommit in efter ha hämtat Elin på skolan, riktigt yrväder å snåigt, självklart gick vi... J tyckte jag borde ta bilen, men är man tjurig så är man :) eller bäst att gå när det känns okey, det lär komma dagar då jag inte orkar.

kram

2015-02-23 @ 13:48:30
URL: http://naltanorrland.blogspot.se

Synd på ryggen men annars lät det kul. Ostron tror jag inte att jag någonsin kommer till att våga äta ;)

Kramar

2015-02-23 @ 18:41:33
URL: http://susan.itelit.com
Elin säger

Haha ja men trevligt hade vi ju iaf och efterfest blev d ju
Ändå ;) kram på dig!

Svar: Ha ha ja det blev ju det å jag är superimpad på dig som alltid är så positiv och inte ger upp ;-D
Therese Bjärstig

2015-02-23 @ 20:03:13
Linda / CandyGirl säger

Bra beskrivning av ostronen... jag har ätit en gång och nja... jag hoppar det i fortsättningen.

Synd på ryggen - annars lät det superskoj.

2015-02-23 @ 22:10:40
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: