Värsta eller bästa?

 
 
 
I fjol så intog jag och Luran frukost i festblåsa
på nyårsaftonen, i år kom jag inte ens så långt
att jag duschade eller tog på mig min klänning...
 
Luran hade halsont och feber, Bogge hostade,
maken kunde knappt svälja på grund av sin
hals och så fick jag feber.
 
Vi var verkligen på topp i går ;-P
 
 
 
 
 
Luran intog middagen i nattskjorta, och vi andra
satt kring bordet i myskläder hela högen.
 
Barnen beställde pannkaka som de gillar och
som även är lätt att svälja då man har ont i halsen.
 
 
 
 
 
Jag och maken satsade på gratinerad hummer och
oxfilé med hasselbackspotatis och grönpepparsås.
 
Och vi kunde konstatera att vi med borde ha
ätit pannkaka då gubben hade svårigheter att
svälja maten och jag verkligen inte tycker
om oxfilé/nötkött.
 
Det är bara att inse att det är viltkött och
älg som gäller för mig om jag likt Carl Jan
ska få en riktig munhåleupplevelse ;-)
 
 
 
 
 
Piggast av oss alla var Bogge, men han somnade
ändå i soffan just innan 20.00 trots löftet om att
han skulle få var vaken hela natten...
 
Vi andra turades om att somna till i soffan,
så just innan kl. 23.00 tågade vi i samlad trupp
upp och la oss för natten. Samtliga i familjen
snarkade till tolvslaget förutom jag som
låg och svettades och vred mig.
 
I dag vaknade jag dock feberfri och pigg igen,
men maken är fortfarande krasslig och Luran är
inne på sitt femte dygn med feber.
 
Så jag ringde sjukvårdsupplysningen,
men fick rådet att avvakta ännu en dag om inte
Luran blir sämre under dagen förstås, och
besöka VC i morgon då den har öppet som
vanligt igen efter helgerna.
 
Luran är dock rätt pigg med Alvedon i kroppen
och har startat året med att måla en porslinsask
och gjort en jättefin fönsterprydnad av
PlayMais till sitt rum.
 
 
 
 
 
Själv behövde jag en rejäl dos frisk luft och snörde
på mig mina Icebugs och tog en långpromenad
och passade på att lyssna på Mattias Klums
vinterprat - rekommenderas!
 
Och på frågan om nyårfirandet var vårt
värsta eller bästa så lutar det faktiskt åt
det senare trots sjukor och missat tolvslag,
för vi hade det väldigt avslappnat och skönt
då vi kurade i soffan hela familjen <3
 
God fortsättning!
 
 



åsa i åsele säger

Vi var vakna till 12slaget, har man lovat så har man... typ.
Här såg vi på Grevinnan & Betjänten, Cirkus, Lilla Jönssonligan å avslutade med Svanprinsessan, inte helt fel ;-)
Elin höll sig vaken genom att med jämna mellanrum gå ut och tända tomtebloss.

Oxfilé bojkottar vi liksom hummer, däremot blev det både fläskytterfile å älgstek, hasselbackspotatis därtill.
Tårta till efterrätt å sedan åt Elin sig less på snacks :)

Krya på Er å go fortsättning, kram

2015-01-01 @ 14:10:37
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Znogge säger

Hoppas Luran piggnar till! Rent spontant tror jag att deras råd berodde på att de inte ville ha patienter dit men visst, små barn kan mycket väl ha feber i en veckan.

Vilt är inget för mig men egentligen inte oxfilé heller. Tycker bäst om fisk men det vägrade Husse...

Kram

2015-01-01 @ 14:30:33
URL: http://znogge.wordpress.com/
Ing-Britt säger

Hej finaste!
Trist att ni inte mådde bra igår men rätt ok att ni var dävna alla så ingen tyckte det var tråkigt med en soft nyårsafton iförd myskläder.
Här åt vi en god middag sen åkte vi in till örebro och kollade fyrverkerierna som var sååå vackra, staden firar 750år så det var extra sort iår. Men tyvärr gjorde ju det att jag inte somnade förens vif halv två så när klockan ringde tre timmar senare var jag ganska trött och är fortfarande....blir tidigt ikväll.
Jag hoppas verkligen oxå att vi får möjlighet att ses detta år, vore sååå kul.
Ha nu en god fortsättning och hoppas ni alla snart piggnar till.
Kramar i massor <3<3<3

2015-01-01 @ 14:49:09
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Britt säger

God fortsättning på det nya året..Hoppas att ni hade ett mysigt nyår fast ni var sjuka och det tror jag..Här var det lika lugnt,en god middag(älgfile)med de två yngsta barnen,spelade yatzy som jag nästan alltid förlorar.Barnen åkte hem till sig(jobbar man på en skidanläggning får man jobba fast det är nyår).Och vi som kunde fira gick till sängs före tolvslaget,men skönt var det.
Tog stavar och hunden i baggen och gick en skogspromenad.Så skönt fast man inte kan gå så långt för ryggen,men skam den som ger sig brukar de säga..Plussgrader ute nu,vill inte ha det..
Få se om det blir lite rea i morgon,brukar vänta tills det blir halva reapriset,då är det rea tycker jag..Önskar dig en skön nyårsdag.Kram

Svar: God fortsättning själv! Här är vi nu äntligen krya, eller ja, penicillinet har verkat så Luran har återfått orken, så i dag var hon ut å åkte lite skidor på gården, så skönt att ha henne tillbaka efter att hon varit så hängig. Och ja, ÄLFILE det är mat det ;-D Brukar vi oftast äta på nyår, å fortsättningsvis får det nog bli så! Hoppas du njuter av ledighet och att plusgraderna upphört. Här har vi ett par minus, lite nysnö så det är PERFEKT väder ute! Härligt. Varma kramar till dig <3
Therese Bjärstig

2015-01-01 @ 15:05:44
Rundamamman säger

Men hua, krya på er! Vi hade bara en sjukling i familjen men körde annrars på ungefär samma stil. Kan vara skönt att bara få vara även om det är nyår, speciellt om man är sjuk. Gott nytt år, hoppas ni snart är friska igen!

2015-01-01 @ 15:21:33
URL: http://rundamamman.blogg.se/
Johanna - Mamma till Leija säger

Inte roligt att vara sjuk, speciellt inte när man inte kan äta ordentligt! Men skönt att fira i myskläder! Här blev Leija megapigg, så vi såg lite fyrverkerier trots allt! Kram

2015-01-01 @ 15:50:33
URL: http://skuggis.wordpress.com
Pauline säger

oj så tråkigt att ni är så sjuka men det lät ändå ganska mysigt

2015-01-01 @ 16:37:15
URL: http://lillafrokenhurtig.se
Faster A säger

låter som en mysig nyårsafton trots feber och halsont❤️Vi låg redan kl 22 och missade oxså tolvslaget men även vi hade en lugn och mysig nyår bara storebror som fattades som är i fjället! Kramar❤️❤️

Svar: Jo det var mysigt, men som tur var fick Svea penicillin i går så nu är hon på G igen! Vi hoppas på ett lite roligare avslut på lovet. Lät som ni hade det mysigt å E är alltså så stor att han är med kompis i fjället, tiden rusar.... KRAMAR
Therese Bjärstig

2015-01-01 @ 16:51:12
Linda / Candygirl säger

Trist.. men ni verkar ju ha gjort det bästa av kvällen.

Vi firade till 4 i morse...:-)

Idag har vi städat och grejat..
Men även promenerat åkt Bob och eldat.

Rapporterar nog först till helgen. Lär inte hinna ta hand om foton idag

2015-01-01 @ 17:47:18
URL: http://www.candygirl.nu
Sara säger

Usch så jobbigt, men hoppas att ni kommer må bättre snart alla i hela familjen :) Och god fortsättning på er <3 Kram

2015-01-01 @ 18:23:24
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Lilla Malin säger

Det lät ju sådär men samtidigt ganska mysigt ändå. Pannkakor har jag inte hört om på nyår förut ;) Men det klart att de äter vad som går ner och vad som är gott när de inte är krya.

Jenny säger

Gillar att ni hade en mysdag, men ogillar sjukorna.
Hoppas ni kryar på er snarast!
En god fortsättning på det nya året.
Kramar

2015-01-01 @ 22:32:14
URL: http://frusahlen.blogg.se
ansepanse säger

en mysig nyårsafton alltså :) trots att ni inte var krya
hoppas att Luran är bättre idag så att ni slipper VC
jag var tvungen att kolla vad PlayMais är för något :) nu vet jag :) google är bra, verkligen bra
här var det + 8,4 i morse när jag kollade temperaturen ute, blåser gör det också, väldigt mycket, grenar har fallit ner i trädgården och J fick hjälpa till med att få bort en stor gran från vägen, det var i morse när han var på väg till jobbet
massor av kramar till er alla <3

2015-01-02 @ 11:19:54
URL: http://kinaguld.blogg.se
Frida - Vita villan säger

Så tråkigt att ni mådde så dåligt över nyår. Men härligt att ni tog det bra ändå!
Vi hade matkoma på nyår efter att ha ätit för sent och för mycket lunch på max. Så vi orkade bara äta förrätten som mamma hade gjort. Min stackars sambo fick magknip och låg i sängen tillsammans med våra sovande barn och hade ont i magen på tolvslaget.
Så det var jag och mamma och pappa som stod ute på trappen och skålade medans vi tittade på fyrverkerier. :)
God fortsättning!
Kram!

2015-01-03 @ 23:13:42
URL: http://fridsingen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: