Brev till en idol och rea

 
 
I morse kom Bogge och la huvudet på sned
och frågade om jag kunde hjälpa honom att
skriva ett brev. Han skulle skriva till Hasse.
 
Först trodde jag att han skulle skriva till farfar,
men det var ju till idolen Hasse Andersson
han ville skriva ett brev.
 
Jag skrev och han dikterade ord för ord
vad jag skulle skriva. Bland annat frågade
han om Hasse hade det fint hemma och 
om han brukar fiska abborre :-)
 
Så avslutade vi med en förfrågan om han
möjligtvis kunde få en autograf, så vi får se
om det dimper ner någon vad det lider...
 
I övrigt så blev det en tur till Ström för att
bunkra nyttoprylar och så en titt på rean på
Team Sportia och Helens Kläder.
 
Nya löptights och en träningströja, samt
en klänning, kaftan och örhängen fick
jag med mig hem.
 
Förr var det skor och väskor, numera har
jag pippi på träningskläder...
 
Får se till att använda dem så att jag inte
behöver ha dåligt samvete bara ;-p
 
Blev inga intervaller varken igår eller
förrgår, bara en kortare jogg med 
Luran som sällskap.
 
Idag lutar det åt en vilodag om inte lusten
att inviga de nya kläderna vinner...
 
Planen är att PP:a grannen i morgon,
och då väntar stigande backintervaller!
 
 



Frida säger

Hörde en intervju med Hasse, där han sa att han svarar på ALLA brev.. Håller tummarna för att det stämmer! Kram

2015-07-30 @ 18:27:41
URL: http://knappgoken.byemschen.se
åsa i åsele säger

Vädret inbjuder ju icke till utomhus aktiviteter.

Troligtvis åker vi ut med husvagn måndag/tisdag och åker då "söder ut", vi blir borta cirka en vecka eller så länge jag kan vara från Frost som blir hemma med Bullen och min far.

kram

2015-07-30 @ 20:18:06
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Emelie säger

Va kul!

2015-07-30 @ 22:48:18
URL: http://ewelies.blogg.se
Linda / CandyGirl säger

Här vilar axeln (förutom för PW, förståss) istället blev det vräkmiddag och efterrätt... hm.

2015-07-30 @ 22:55:09
URL: http://www.candygirl.nu/
Christin säger

Hej! Jag såg en konsert med Hasse på svt tidigare i sommar och där berättade han om dagisbarn ifrån Norrland som skickat att de sjöng nya sommarlåten på skånska. Han var både glad och lycklig. Den konserten borde du leta efter i arkivet så att din son får njuta för det var en höjdare (jag såg reprisen oxå)
Äntligen ser det ut att bli en ändring av vädret!! Det har varit lite gruvsamt inför bakluckeloppisen när man ska försöka låtsas som att allt är helt OK. Vilken mängd jordgubbar man ska få och fort lär det gå också med allt som bara väntat på värme och sol.

Njut av de nya träningskläderna och var rädd om dej!!

Svar: Men så bra att du tipsar! Ska söka reda på Hasse så Holger får se det! Och ja, äntligen lite sol och värme, bättre sent än aldrig! Är dock rädd att det blir på tok för varmt när älgjakten väl drar igång.., Nepp packa det sista och få lite sömn nu så man orkar upp vid två tre i natt då vi börjar köra ner mot Göteborg för en minisemester. Njut nu av sol, massa kramar!!!
Therese Bjärstig

2015-07-31 @ 09:30:22
Johanna - Mamma till Leija säger

Hasse är en snäll & go människa, så tror säkerligen Bogge får en autograf! Nu ska vi strax bege oss till Axtorp. Grilla & sova över hos mamma/mormor står på schemat! Hoppas ni får en mysig helg! Kram

2015-07-31 @ 11:07:32
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: