Cirkus och grönt

 
 
 
Ikväll är det cirkus på orten,
och tanken är att pappan och barnen
ska gå och se på spektaklet.
 
Själv är jag inte särskilt förtjust i cirkus
som fenomen, dels så tycker jag synd om
djuren, dels så är clowner inte roliga utan
snarare läskiga om ni frågar mig...
 
Sist det begav sig så körde något av
cirkusekipagen av vägen så cirkusen blev
inställd till Lurans stora besvikelse, så
denna gången sa hon snusförnuftigt
till lillebror att han inte skulle vara
säker på att de fick gå, för man
vet aldrig om de håller sig
på vägen ;-P
 
 
 
 
 
 
Annars lyser solen åter med sin frånvaro
och vi har nu ett lätt duggregn ute.
 
Lite trist, men bra för arbetsmoralen då
jag ännu jobbar i två veckor innan det är
dags för en efterlängtad semester.
 
 
 
 
 
Och vet ni, alla fyra olivträden lever ännu!
 
De har till och med fått nya blad på sina ställen,
och min orkidé har fått en ny stängel som det
finns små knoppar på :-)
 
I Lurans "mystiska" kruka har det även kommit
upp två skott på vad som ser ut att vara
tagetes, som ska planteras om i var
sin lite större kruka.
 
Dessutom har jag pillat ner massor av
kryddor så som basilika, oregano, timjan,
citronmeliss, gräslök och mynta i krukor ute
på altanen. Det enda jag inte fått tag på
är smultron/jordgubbsamplar.
 
Tanken var att ni skulle få lite bildbevis
på min kryddodling eller kanske på olivträden,
men regnet gör att ni får hålla tillgodo med
några bilder från köket. Men kikar man noga
ser man stängeln på orkidén!
 
Nej, nu ska jag dricka lite kaffe så att
jag får igång min rossliga röst tills jag ska
göra en intervju om några timmar.
 
Önskar er en fortsatt fin vecka!
 
 



åsa i åsele säger

Näpp inget fel på Ditt tänk ang broder som gifte sig, det var han som gästspelade på Din gata...
Han träffade denna nya typ för ett år sedan, omkring midsommar/Åsele Marknad å puts väck med Din granne hastigt nästan utan hon visste något.
Men vi får hoppas detta är evig kärlek...

Jag är ju oxå allergisk å pallar inte sitta på bänk å se på uppträdande två 2 tim så det är J som sköter cirkus sysslan :)

Trist med Din förkylning,
skyller på höstvädret...

kram

2015-06-23 @ 08:47:46
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Christin säger

Hej! Kolla i Lajksjö där hade dom jordgubbsplantor om det är för amplar det vet jag inte men det kanske inte är så stor skillnad.
Har du besvär med pollen också? Ser på bilarna att de har börjat bli gula....och det hjälper väl till att förkylningen håller i sej. Håller tummarna att du kan vara med i prinsessloppet.

Kram!

Svar: Tack för tipset, Wiks har ju allt, så det borde jag ju ha tänkt på :-) Pollen spökar, men det är mest ögon och rinnsnor, nu är halsont det värsta, så nej, i går sa jag ifrån mig platsen i St Olavs med viss sorg, inser dock att det var klokt med tanke på hur jag mår, hoppas dock det går fler tåg! Tänker springa något annat lopp istället så snart jag blir kry och kan träna igen. KRAMAR
Therese Bjärstig

2015-06-23 @ 09:02:38
Znogge säger

Cirkus vägrar jag numera. Tycker inte att djur ska behöva leva en så bedrövlig tillvaro. Clownerna skrämde mig som liten så nej, det är inte min grej...

Kram

2015-06-23 @ 10:25:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Clowner skrämmer mig faktiskt även nu... läste Znogges kommentar ;-)

Har Du varit till Genbäcks, tror ju de har stängt nu efter Midsommar... men Vilhelmina lär ju ha jordgubb/smultron plantor ifall Du har vägen åt det hållet.

Kram

2015-06-23 @ 12:41:47
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Carolina säger

Hej! Bästa tipset mot rosslig röst är te med honung och ingefära! :) Synd att du inte kunde springa loppet, men det kommer fler gånger - det viktigaste är hälsan. Blev besviken förra sommaren då jag inte kunde springa Tavelsjö Halvmarathon heller då jag blev ordentligt förkyld. Vilken fin midsommar ni såg ut att ha haft i stugan, så härligt väder det var och jag njöt av att vara på "rätt ställe i Sverige" med tanke på vädret :) Ha en fin tisdag!

2015-06-23 @ 13:14:41
URL: http://carpia.blogg.se
Tina säger

Håller med dig fullständigt angående cirkusen! Hoppas dock att de höll sig på vägen så att barnen inte blir besvikna. KRAM

2015-06-23 @ 15:21:40
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
ansepanse säger

skurar har vi också haft idag, sommaren har liksom ännu inte kommit igång och vad jag läste i SMHI:s sidor så verkar det inte bli någon riktig sommar alls den här gången :( men det går ju att njuta av ljuset i alla fall :)
J och Maja får semester om två veckor, det ska bli roligt
vad roligt med cirkus för busisarna <3
Sluggo har fått fukteksem, jag vill inte gärna sätta tratt på honom men kanske att jag måste, han har svårt att låta bli att slicka på det och han når ju lätt eftersom han fått det på ena frambenet, jag behandlar det med klorhexidin och jodopax
en fortsatt fin vecka till dig också
massor av kramar till er alla <3

2015-06-23 @ 17:55:28
URL: http://kinaguld.blogg.se
Pauline säger

jag är så himla rädd för clowner!

2015-06-23 @ 18:33:14
URL: http://lillafrokenhurtig.se
Lizas Lantliv säger

Håller med dig om cirkus, tycker inte om det alls just pga djuren...
Vilken fin ros du fått o härligt när det grönskar!
Så smart det där med körkortet, ska jag ta o härma tror jag!

Ha det fint!

Massa kramar!!

2015-06-27 @ 12:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: