Mail vs möten

 
En backe jag aldrig mer vill se, det var här det sa
pang i vad/hälsena i går, trots linement, smärtstillande
och antiinflammatoriskt så gör det ännu ont :-(
 
 
 
I dag har jobbmailen legat helt nere, centrala
störningar i systemet var beskedet då jag ringde
ITS för support, och tydligen bara något som
vi som jobbar på distans drabbats av :-/
 
Men inget ont som inte har något gott med sig,
jag har hunnit börja förbereda mig inför nästa veckas
konferens, samt varit iväg på ett intressant möte.
 
Och jag kan bara konstatera lite kryptiskt
att stängs en dörr så öppnas oftast en annan,
och jag har nu lite att grubbla på... ;-P
 



åsa i åsele säger

Berätta, berätta :) låter ju kul å intressant.

Sicket väder vi haft idag, ömsom rejält hällregn å ibland nån skur, lite försiktigt duggande å så nån minut med uppehåll.

Idag, äntligen, har Elin klippt sig :)

kram

2015-06-03 @ 16:22:00
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
ansepanse säger

du får nog inte gå ut mer, men allvarligt nu: stackars dig vännen, så olycksdrabbad och även då M
men det andra låter spännande, när får vi veta?
massor av kramar härifrån där det är SÅ kallt så att vinterjackorna och vinterkängorna fortfarande används, saknade mina vantar när jag tog förmiddagspromenaden igår <3 <3
önskar er en mysig kväll <3

2015-06-03 @ 19:31:42
URL: http://kinaguld.blogg.se
Jenni säger

Det där lät ju spännande :)Jag hade ju tänkt föreså ett jobb jag tycker du ska söka men inte säker på att du skulle tycka mitt förslag är bra :)

Hihi, vilken bra bild på Bogge, typiskt manligt :)

Synd på foten och kroppen som inte vill vara med! Behövs så lte nervbortfall för att det ska påverka balansen, Göran inte alltid heller på topp när det gäller att gå i skog och mark.

Krya på dig!

2015-06-03 @ 19:34:01
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Britt säger

Stackars dig,det är väl nog att du har din rygg som gör ont.Men du får väl hålla dig lugn ett tag så blir det nog bra.Själv fick jag dommen igår,har Spinal stenos i ryggen och ska in på en ny röntgen.Sen får vi se om det blir operation eller om jag får leva med smärtan.Men jag vill ju kunna gå långa promenader och tänk att kunna dansa..
Nyss gick jag en skogspromenad med hunden,solen sken och det var så vackert.Men nu spöregnar det,man blir så less.Men det finns dom som har det värre än "lite" regn.
Så roligt att se Bogge när han grillade,oftast är det ju männen som grillar och vi dukar och förbereder annat till.Men ska sanningen fram,så gör jag det andra istället än att grilla.Krya på dig.Kram

Svar: För ganska exakt ett år (18/6 ett datum jag aldrig glömmer...) sedan fick jag exakt samma besked, Spondyloisthes +spinal stenos dvs kotglidning och förträngning i ländrygen med nervbortfall. Så jag vet vad du går igenom, och beslut om op ell er ej är inte heller lätt då de inte finns garantier... Själv har jag försökt vända det till nått positivt, och försöker numera lägga min energi på familjen och sådant jag gillar (träning och ett socialt liv) städning och andra måsten prioriteras bort, eller görs numera gemensam då det verkligen krävs (dvs då dammtussarna yr och tvättstugan är överfull). Så min livskalite är på det hela faktiskt bättre, fysiskt har jag så in i bängen ont, mer eller mindre jämt, men är ändå mer tacksam nu än förr, och tycker jag får ut mer "kvalité" av livet. Så jag hoppas och tror att du med ska få det, en skogspromenad är ju ett ypperligt exempel, bättre det än att fejja hemma... Ang vädret så har det öst ner till å frän även här, men fredag och lördag skulle bli ok, så då hoppas jag vi kan åka till stugan och öppna upp och inviga för säsongen. Lämnar en drös kramar, och som sagt, jag kan tänka mig in i din situation och de tankar som nu snurrar <3 Skickar peppkramar!
Therese Bjärstig

2015-06-03 @ 19:45:36
Znogge säger

Ibland måste man bara vara lite kryptisk men nog blir man lite nyfiken ;-)

Hoppas att det onda släpper snabbt!

Kram

2015-06-03 @ 20:32:02
URL: http://znogge.wordpress.com/
Carolina säger

Huvvaligen vad du är otursdrabbad :( Håller verkligen tummarna för att det ordnar sig med vaden/hälsenan så du kan springa igen. Vad spännande det låter med dörrar som öppnas och funderationer inför framtiden, blir minst sagt nyfiken! Hoppas det leder till något gott! Kram!

2015-06-03 @ 22:57:35
URL: http://carpia.blogg.se
Erika säger

Men fy, snart måste er otur/olycka vända! Krya på!

Svar: Ha ha ja man kan ju tycka det, men i går for toppen eller vad det var på gamm kingcaben, så det verkar som det ännu inte har vänt ;-P
Therese Bjärstig

2015-06-04 @ 00:05:17
Christin säger

Jamen nog kommer du att kuta upp efter denna fina backe flera gånger......Du kan ju få ont varhelst du är egentligen. Det ser ju ut att vara en helt vansinnigt fin väg att löpa efter, är det något skidspår vintertid eller...? Jag måste ta och följa Jannice någon gång för är det något som jag saknar här så är det just sånna fina pärlor. Älskar att bege mej uppefter Graningevägen men den tar ju så fort slut och är sabbad efter traktorkörning också sorgligt nog.
Bengt och jag for en väg mitt emot Gösta J och han trodde att man kan komma mot Eldsjön längre fram. Den var också fin även om den var blöt till och från, men en riktigt gammskog..

VARMA kramar!!

Svar: Det är 5km spåret nere på Björnvallen, och det är rätt gropit å köligt, å då jag har lite problem med balansen/styrseln i höger ben pga ryggen så ska jag nog bara promenera där, joggandet får jag ta på grusvägen då vi är på Eldsjön tänker jag :-) Och japp, vägen nedanför "farfars" går ned mot odlingarna och skoterleden mot Eldsjön. Ska man gå mer rakt på där vi har stugan kan man promenera vägen som går ner innan Brynolfs :-) Jättefint! Älskar att gå i skogen, och saknar dobby som brukade skutta med mig, jakthundar är inte lika sällskapliga, släpper man dem så drar de ju iväg å letar älg, så inte så mycket till sällskap ;-P Önskar dig ett fint avslut på veckan, och har vi tur kanske vi får se solen i morgon?! KRAM
Therese Bjärstig

2015-06-04 @ 08:49:05
Pauline säger

såå jobbigt med hälsenan :(

2015-06-04 @ 09:50:50
URL: http://lillafrokenhurtig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: