Midsommar i stugan

 
 
 
 
Vilket härligt midsommarväder!
 
Äntligen kom solen och värmen
till oss här i norr.
 
Synd bara att vi fick myggen och
knotten på köpet :-(
 
 
 
 
 
 
Jag har ännu ont i halsen och är förkyld, 
så det blev inga sköna springturer då vi 
var i stugan. Bara en promenad i sakta 
mak för att njuta av det underbara 
vädret och spana in mitt
hjortronställe.
 
Det såg lovande ut!
 
 
 
 
 
 
Större delen av tiden har ägnats till
att umgås med familj och vänner.
 
Vi har ätit massor av god mat och
åkt flotte bland annat.
 
Jag har sådan tur att min svägerska är
världens bästa organisatör
och festfixerska :-)
 
 
 
 
 
 
Så på midsommarafton hade hon fixat
en kul femkamp som jag gick in i med
liv och lust för att mitt lag skulle kamma
hem segern.
 
Och det började bra i luftgevärsskyttet...
 
 
 
 
 
 
 
Men att spotta gröna gelegrodor gick
sämre, och vatten stafetten vann vi bara
med några droppar.
 
Så det var tur att vi byggde högst!
 
 
 
 
 
 
För när det kom till bowlingen så fick vi
storstryk, så jag fick bita ihop och försöka
ta förlusten med värdighet ;-p
 
 
 
 
 
 
Annars så har vi som sagt mest bara varit,
barnen har lekt med sina kusiner
och jag har försökt vila mig i form genom
att slappa och läsa Liza Marklunds 
sista bok Järnblod.
 
Känner mig lite piggare men inte helt kry,
så jag är ännu högst osäker på om jag
kan springa på fredag... :-(
 
Men trycket i mig vitaminer och
vitlök och hoppas på det bästa!!!
 
Hoppas ni njutit av en skön helg och
haft ett härligt midsommarfirande <3



Johanna - Mamma till Leija säger

Vilken härlig midsommar bortsett från förkylningen! Hoppas du snart blir frisk så du kan träna! Kram

2015-06-21 @ 19:27:00
URL: http://skuggis.wordpress.com
åsa i åsele säger

Skönt med ett livstecken jag började ju bli orolig... Ni verkar haft en bra Midsommar även om förkylning ger minus.
Trist ifall Du inte kan springa,
men än är det ju några dagar kvar att krya på sig på,

kram

2015-06-21 @ 20:31:08
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
Åh vilken underbar midsommarhelg ni verkar ha haft bortsett från din förkylning då förstås. Skönt att ni kom iväg till stugan och så kul med en riktig lekledare i familjen.
Vi var ju bara hemma själva och spelade endast lite kort med Tilda sen såg vi på en film och åt gott förstås, vi hade ju regn och kallt så nån dans runt nån majstång blev det inte heller. Men det var mysigt iaf :).
Inatt vid tre åker vi mot flyget som ska ta oss till London så nu sitter Tilda och hennes kompis som ska få följa med med många fjärilar i magen ;). Ivriga är dom också att få shoppa på hippa butiker. Själv hoppas jag få se något mer av staden än vad vi gjorde förra ggn.
Ha nu en sjön start på kommande vecka, kramar i massor <3<3<3

2015-06-21 @ 22:06:13
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Livet på citronodlingen med Skorpan och Loppan säger

Så mysigt! Håller tummarna att du är i toppenform till på fredag :)

2015-06-22 @ 06:51:47
URL: http://pysen73.blogspot.it/
Britt säger

Synd om dig som inte blivit av med din förkylning än.Men skönt att ni varit i stugan så att du har fått vila,och det ser ut att ni har haft det så mysigt i midsommarhelgen.
Här nere har vi också haft skapligt väder,men kallt på kvällen.Så det var bara att gå in i stugvärmen och fortsätta att umgås med släkten.
Nu känns det att man vill ha semester,två veckor kvar.Ledig en vecka så bryter jag med en jobbvecka sen har jag fyra veckors semester.Det blir så att man får bryta ibland för vi har många barn i sommar.
Och alla förskolor,fritids kommer att vara på vår förskola.
Vi har inte planerat någon resa än,vi ska skrapa och måla på huset.Så vi får se hur det blir,men jag njuter att vara hemma och bara va.Så skönt tycker jag.Krya på dig.Kram

Svar: Nej här snoras det på, men det är väl vårvinterns 4 penicillin kurer mot halsfluss å bröstinflammation som gör att immunförsvaret är så dåligt på att kriga mot bacillerna... Vaknade i morse å var fortfarande snörvlig å ont i halsen så beslutet att inte springa känns helt ok i dag... Lät som er midsommar var trevlig, vädret är ett lite minus, men det viktigaste är ju att UMGÅS och det verkar ni ju gjort <3 Även här jobbar jag i två veckor till, sedan semester i fyra, längtar! Barnen ska nog få ta sommarlov redan nu på fredag + en vecka efter att jag börjat jobba då de är så pass självgående att de fungerar att ha hemma något så när, vill ju att de ska få en lång skön och ledig sommar, barnen jobbar ju de med liksom och behöver ledigt! Att måla hus är en syssla jag inte är avis på, men kul då man ser omedelbart resultat. Lämnar en drös kramar och önskar dig en fortsatt fin vecka <3 KRAM!
Therese Bjärstig

2015-06-22 @ 08:16:39
Tina säger

Så mysigt det låter vännen! Håller tummarna för att din förkylning ger med sig snart! Många varma kramar!

2015-06-22 @ 09:59:14
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Linda / CandyGirl säger

Låter kanon.. förutom dom där blodsugarna då. Fatta att det kom mygg OCH knott samtidigt.

2015-06-22 @ 19:15:47
URL: http://www.candygirl.nu/
ansepanse säger

vad roligt med femkamp, det hade jag gärna varit med om :)
jag beställde just Liza Marklunds serie om Annika Bengtsson, billiga pocketböcker, kostade allesammans bara 318 kr men då har jag inte köpt den sista eftersom den inte har kommit ut som pocket än, inte på adlibris i allafall
massor av kramar <3

2015-06-23 @ 17:48:54
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: