När kommer en raksträcka?!

Nu längta jag enormt efter sol, värme och
bekymmersfria dagar i stugan...
 
 
 
Alltså, jag har sagt det förr och säger det igen,
Sockenvägens Söta borde heta "Klagomuren".
 
För med vårt missflyt med sjukdomar och annat
så känns det inte som om jag gjort annat än att
klagat och gnällt sedan den 18 juni i fjol då jag
fick beskedet om min permanenta skada i ryggen.
 
Lägg till det lite avslag på forskningsansökningar,
sjuka barn (halsflussar å nyckelbensbrott) artiklar som
inte publiceras, en karl som bryter armen, fiskar som
dör och en hund som måste avlivas.
 
För att inte tala om allt materiellt som rasar,
- i går så var det bilens tur att ge upp. Suck!!!
 
Vardagen har den sista tiden allt för ofta känts som
en lång uppförsbacke med massor av gupp och hinder,
jag behöver ingen utförsbacke, men en lång raksträcka
skulle iaf sitta fint om någon undrar ;-P
 
Jag tror dock på att saker och ting strävar mot
ett jämviktsläge, så efter så mycket otur och
missflytt är jag övertygad om att turen
måste vända förr eller senare...
 
Så idag är det jag som ska ta och köpa trisslotter!
 
För jag vägrar att bli en sur, grinig
och bitter pessimist :-)
 
 
 



znogge säger

Förstår så väl hur du känner det när livet blir en uppförsbacke. Mitt är det också just nu och bitvis känns det väldigt jobbigt även om man försöker tänka och vara positiv. Det finns liksom en gräns...

Kram

2015-06-04 @ 09:57:09
URL: http://znogge.wordpress.com/
Jessica Högberg säger

Man får klaga när livet är tufft. Ibland är uppförsbacken längre än annars tyvärr men nu hoppas vi att det vänder och blir minst raksträcka... =))

2015-06-04 @ 10:16:12
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Livet på citronodlingen med Skorpan och Loppan säger

Hoppas det vänder snart, det finns en gräns för vad man orkar med. Det är dags för ett andrum nu.
Kram!

2015-06-04 @ 10:39:30
URL: http://pysen73.blogspot.it/
åsa i åsele säger

Förstår Dig verkligen då jag upplever samma lika dock anser jag det är alltför stora svarta hål i vägen dessutom som jag allt som oftast trillar ner i.

Tror Du inte att J föll å slog sig i ryggen igår på jobbet så han idag är helt arbetsoförmögen...

Elin är dessutom sjuk, 38 i temp i morse, så det blev ju hemma från skolan.

Nåväl det blir kanske bättre?

kram

2015-06-04 @ 10:57:35
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Popprinsessan säger

Jag tycker nog att du gör annat än klagar här i bloggen! Inspirerar tex! Även om du faktiskt har full rätt att klaga, både för att det är din helt egna blogg och för att ni har haft lite väl mycket motgångar nu ett tag. Så med värmen hoppas jag att allt vänder. För värmen måste komma nu!
Kram

2015-06-04 @ 12:56:18
URL: http://www.popprinsessan.se
Linda / CandyGirl säger

håller tummarna för storvinst.

2015-06-04 @ 14:56:06
URL: http://www.candygirl.nu/
Britt säger

Gå och köp dig en trisslott det behöver du,hoppas att du vinner mycket kosing.Klaga måste man få göra annars vore det nått fel,jag får ju också skriva till "klagomuren".Det är alltid roligt att läsa din blogg Therese.Du skriver ju om livet,och livet är så upp och ner.
Åk till stugan och ha en skön helg med familjen.Jag ska passa min dotters katt och ha mycket kattmys.Kram

Svar: Ha ha ibland så vänder det fort, vann både på lotterna och så fick jag det trevliga beskedet att jag och två kollegor fått 4,7 miljoner för ett tvåårigt forskningsprojekt - snacka om lycka! Precis vad jag BEHÖVDE kan jag meddela ;-) Låter som du har en mysig helg framför dig som kattvakt, här verkar vädret vara på vår sida, så mest troligt en tur till stugan - som jag ska njuta! KRAMAR och trevlig helg <3
Therese Bjärstig

2015-06-04 @ 16:08:48
Lizas Lantliv säger

Fy så mycket trist o tråkigt ni varit med om på sistone.... Klart att man måste få gnälla o klaga....
Hoppas verkligen att vinden har vänt nu...!

Massa kramar!!

2015-06-05 @ 09:05:43
ansepanse säger

ni har verkligen varit otursförföljda, nu tycker jag att ni allihop ska ha det bra i fortsättningen och få lite mer tur med saker och ting
massor av kramar <3

2015-06-06 @ 19:21:05
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: