Sol och fågelkvitter

 
 
 
 
Vi har haft en superhärlig helg
i stugan.
 
Barnen har fiskat, jag har läst, 
morfar rökt fisk och så har vi bara
varit och njutit av sommaren
som kommit.
 
Sol, värme och en massa 
fågelkvitter - idylliskare kan det inte bli!
 
 
 
 
 
 
Pappa/morfar har massor av holkar uppsatta,
bara kring våra stugor sitter sex sju stycken.
 
Och i samtliga pågår febril aktivitet!
 
Mamma och pappa svartvit flugsnappare
flög skytteltrafik för att mata fågelungarna 
som då blev alldeles till sig och pep
i kör för att få mat.
 
Med tanke på all mygg och knott så
lär de i alla fall inte bli svältfödda och på
köpet får vi världens bästa ekologiska
myggbekämpning ;-)
 
 
 
 
 
 
Fortfarande ingen löpning, 
men en promenad med Luran i
sakta mak blev det i alla fall.
 
Dagens middag blev en höjdare,
nypotatis och surströmming!
 
Batterierna är således laddade
för sista arbetsveckan innan semestern
tar vid och vi kan spendera all tid vi vill
i vår stuga och tillika sommarparadis.



Znogge säger

Så härligt det låter!

Kram

2015-06-28 @ 17:56:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Johanna - Mamma till Leija säger

Åh vad härligt!!! :) Kram

2015-06-28 @ 20:58:31
URL: http://skuggis.wordpress.com
Livet på citronodlingen med Skorpan och Loppan säger

Så mysigt, förstår att du längtar tills den här veckan är över :)

2015-06-29 @ 07:40:55
URL: http://pysen73.blogspot.it/
Christin säger

Hejsan! Och glöm inte bort att det är Svanabydagen på lördag!!!
Fast jag ser nästan mera fram emot bakluckeloppisen 1/8 vid vår fantastiska affär. Ska bli kul att se hur många som tar chansen att se vår fina by, först loppis i Lajksjö och sen dra vidare till Svanaby....det kan väl inte bli bättre eller hur.

Njut av tanken på semester och sen när du har den.

Kramar!!

Svar: Va bra att du påminner :-) För är det väder vill man ju inte missa det, och bakluckeloppis lät också skoj, fast jag har förbud att "fynda" mer saker av familjen, så jag borde kanske stå där istället?! ;-P Lämnar en drös kramar till dig och hoppas du får en fortsatt fin vecka <3
Therese Bjärstig

2015-06-29 @ 08:45:14
Popprinsessan säger

Efter ett par veckors ledighet hoppar jag in och jobbar en vecka innan det är dags för långledighet. Mitt mål är att det ska bli en lässommar och jag har hunnit med en enkel bok under min ledighet. Nu är nästa påbörjad. Rekommenderar du boken i inlägget?
Vi fick faktiskt en fågelholk i midsommarpresent så den ska åka upp någonstans vid vår stuga. Bra att du poängterade det där med mygg/knottfångare, då kan jag nog påskynda uppsättningen :-)
Kram

2015-06-29 @ 09:45:00
URL: http://www.popprinsessan.se
Linda / CandyGirl säger

hoppas jobbveckan går fint... jag jobbar ju bara onsdag.

Här är det många fåglar i flera holkar... Och jag tror att i åtminstone en vill mamman att dom ska flyga ut nu.. hon satt och lockade igår - men dom vågade inte!

2015-06-29 @ 10:16:10
URL: http://www.candygirl.nu/
Ing-Britt säger

Hejsan vännen!
Åh vad mysigt ni har haft det i helgen. Det där med många fågelholkar kanske inte är en så dum idé...bli av med lite mygg vill vi väl alla :). Ska nog ta och införskaffa några till vårt sommarparadis.
Här ser det ut att bli en grå dag så vi ska passa på att uträtta massa ärenden i stan sen blir det resten av veckan i stugan hoppas jag, dom har ju lovat ett riktigt högtryck.
Ha nu en riktigt skön start på veckan.
Kramar i massor <3<3<3

2015-06-29 @ 10:29:01
URL: http://hemodrommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: