Tobaksfri Trio

 
 
Jag har lovat ungarna att de ska få
körkortet då de fyller 18 år om de håller
sig borta från snus och cigaretter.
 
Men i dag rökte de pipa med farmor!
 
Tur att det var tobaksfria sådana, 
för lakritspipor ser jag mellan 
fingrarna om de prövar ;-p
 
Trevlig helg!
 



Boel säger

Hahaha tur att det inte var riktiga! :D

2015-06-27 @ 00:30:55
URL: http://musicwithboelish.blogg.se
Livet på citronodlingen med Skorpan och Loppan säger

Jo, lakritspipor får väl gå... ;)

2015-06-27 @ 07:17:15
URL: http://pysen73.blogspot.it/
Linda / Candygirl säger

Samma här. En och annan godiscigarett har oxå passerat... det godkänns

2015-06-27 @ 14:55:55
URL: http://www.candygirl.nu
Britt säger

Lakritspipor är mumma, det tycker jag med.Bra att lova barnen ett körkort om de låter bli att röka och snusa.Bra att tala om vad man tycker om dessa vanor,pröva kanske de kommer att göra i alla fall i sin ungdom.
Här skiner solen,23,6 i skuggan man måste nypa sig i armen man tror inte det är sant.Har suttit ute och ätit lunch, så skönt i solen. Trodde jag skulle behöva gå och köpa Brun utan sol eller vad den heter.
Gubben och två av pojkarna har åkt och fiskat,vi får se om det blir fiskmiddag imorgon.Så huset är så tyst(skönt)bara en gammelhund som snarkar.Ska snart gå en hundpromenad och slåss med myggen,för en myggsommar blir det nog i alla fall.Alla fåglar behöver ju också mat,jag hör hur blåmesens ungar skriker där i sin holk.Men sommaren är så kort,bara passa på att njuta snart är det höst..Kram

Svar: Ja lakritspipor är en favorit, och dessa med sjösalt istället för sött rosa strössel var en hit enligt oss alla! Sedan är det väl som man säger, barn gör inte som man säger utan som man gör, så jag hoppas vi föregår med gott omdöme, ingen av oss röker, men pappan snusar... vilket barnen brukar påpeka att han ska sluta med! Helt rätt. Alkohol vill jag gärna också att de avstår, eller i alla fall väntar med, men där blir det ju lite mer dubbelt då jag själv gärna tar ett vinglas till maten eller en kall öl i bastun... Men man får hoppas att de lär sig ett sunt förhållningssätt iaf. Här kom också solen och jag hann få färg på näsan i går, men i dag regnar det så då passar jag på att få en massa jobb gjort så att vi sedan i samband med högtrycket kan åka ut till stugan igen och njuta. Hoppas ni fick fiskmiddag, Bogge fick två stora abborrar som vi rökte och åt på tunnbrödsmörgåsar till lunch i söndags, du må tro att han var stolt! Ha den nu fint kära du, skickar massor av kramar och en uppmaning om att njuuuuta av sommaren <3
Therese Bjärstig

2015-06-27 @ 16:56:10
Mammsen säger

Ja det är allt något att försöka och hoppas att det hjälper. Undra om man kan ta med även alkohol....

2015-06-27 @ 18:03:35
URL: http://Mammsen.wordpress.com
Fröken M säger

Det tycker jag är en riktigt bra deal !!
Jag fick samma löfte av mina föräldrar när jag var mindre,
och körkortet är en av mina käraste ägodelar idag :)
Kram

2015-06-28 @ 08:42:17
URL: http://frokenmela.se
Anonym säger

Hej finaste!
Hoppas du haft en lugn och skön helg med åtminstone lite sol.
Dagarna i London var blandade med både sol och regn men då man är i en storstad gör det inte så mycket. Vi hade det bra och hann se oss om en hel del och även bara vara. Däremot var det otroligt mycket folk, man ska nog inte åka dit under semestermånaderna. Resan från London till Stansted tog förra året då vi åkte i april knappt 2h nu tog det 1h bara att ta sig ur stan o ut på motorvägen.
Igår var vi till Ullersätter där vi bodde när barnen var små på nostalgi traktor utställning sen hem o greja lite för att på kvällningen åka till Arboga på power meet så det blev en riktig motordag :). Nu ska strax åka ut till stugan och fixa lite, gräset måste nog klippas och altanen oljas in.
Ha nu en riktigt skön söndag.
Kramar i massor <3<3<3

2015-06-28 @ 10:57:27
Emelie säger

Haha, gulligt :) Väldigt bra deal med körkortet också!

2015-06-28 @ 12:17:18
URL: http://ewelies.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Hahaha!!! :D

2015-06-28 @ 20:57:25
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: