Vingligt men lyckligt

 
 Detta var i våras när Bogge fortfarande hade stödhjul,
nu är de ett minne blott och så snart han är lite säkrare
så ska han få ta över storasysters avlagda cykel.
 
 
I går fick Luran en ny större cykel,
gissa om hon blev glad?!
 
 Bogge rycktes med av storasysters
cyklande och tog bort sina stödhjul,
och lärde sig cykla utan :-)
 
(Med målsättningen att få ta över storasysters
gamla cykel nu när hon fått en ny.)
 
Han var stolt som en tupp när han för första
gången cyklade utan stödhjul och utan att
ramla till förskolan i morse.
 
Det gick lite vingligt, men oj så lycklig
och stolt han var då han berättade för
sin fröken Gunilla att han
nu kan cykla!
 
Själv så suger jag fortfarande på gårdagens
härliga besked att jag tillsammans med två
kollegor beviljats forskningsmedel för de
kommande två åren (2016-2017).
 
Tack för alla grattis, de värmer <3
 
Förutom den trygghet det innebär i form
av finansiering och tjänst i ytterligare två år
så känns det så spännande och roligt
eftersom detta är ett projekt som kommer
att resultera i något konkret (vilket inte
alltid är fallet i forskningens värld).
 
Trevlig helg!
 



Lizas Lantliv säger

Så duktigt o kan tro han va stolt som en tupp!! =)

Kram!!

2015-06-05 @ 09:03:57
znogge säger

När man kan cykla själv utan stödhjul, då är man stor!

Kram och trevlig helg :-)

2015-06-05 @ 09:26:46
URL: http://znogge.wordpress.com/
Jessica Högberg säger

Grattis till 2 års forskning!! Får man fråga vad?? Grattis även till cykel och cykling=))

2015-06-05 @ 09:53:17
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Tina säger

Men GRATTIS vännen! Så duktiga ni är! Och vad duktig Bogge är! Förstår att han är stolt! Här har det utlovats sommarvärme i helgen så jag antar att jag och barnen kommer spendera en stor del av helgen på vårt utebad! Hoppas ni kommer iväg till stugan och att ni får en mysig helg! Saknar dig! Många varma kramar!

2015-06-05 @ 10:00:34
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
åsa i åsele säger

Än en gång Grattis, förstår Du är glad å nöjd.

Duktig Bogge är *tummen upp*
Att kunna cykla utan stödhjul är stort.

kram

2015-06-05 @ 11:23:56
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Anne säger

Härligt med framgångar för er båda!

Här blev det mindre vingligt när storasyster fick en större cykel utan stödhjul jmf med den lilla första utan stödhjul.

Hoppas ni får en härlig helg! Här i södern skiner solen och det är äntligen lite värmen☀️

2015-06-05 @ 13:28:18
URL: http://mammanpysslar.blogg.se
Pauline säger

vad roligt att kunna cykla utan stödhjul!


grattis!

2015-06-05 @ 13:30:09
URL: http://lillafrokenhurtig.se
Christin säger

Hej! Jag kan ännu minnas hur det gick till när min Far lärde mej att cykla, mellan huset och ladugården...Och jag var så inne i det att jag märkte inte ens att han aldrig följde med mej. Men när jag inte begrep att jag skulle bromsa innan ladugårdsväggen så skrek han "BROMSA".... Sen fick man vara cykelbud till affär/posten både hemma och för grannarna. Det var tider det!!
Så himla skönt att du har ekonomin och arbete klart för flera år!! Det måste ju kännas urbra och för oss andra som förstår varför man bor i denna kommun så är det en härlig kick att du lyckas med ett "så fint jobb" fastän du bor inne i skogen.
Sen så är det skönt att du är en optimist tror du verkligen att det kommer att sluta blåsa kalla vindar...... Jag har hållit på att rensa och sätta mitt trädgårdsland på Tjärnmyra i en hel vecka och har varit både blöt och frusen. Men i går kväll då blev jag klar där. Sen så har jag ett helvetes göra här hemma med mycket ogräs att ta bort och att det blir så varmt att det går att så sockerärtor och bonnbönor och lite annat gott. Det är grymt att man ska behöva klä sej som om det vore vinter. Å andra sidan är det tur att man har kläder och då kan man ju använda dom också.

På söndag ska det bli lite sol (även om värmen inte var mycket att hurra för och det eländiga är ju att då kommer myggen och knotten också.....) så då hoppas jag att du kan njuta med dina raringar.
Det ska jag göra.

KRAMAR!!


Svar: Fniss det där med att BROMSA har vi nog alla minnen kring... minns att det var en sak jag lärde mig den hårda vägen efter att ha dundrat in i Bertils eller om det var Joes släpvagn... Och så mysigt det låter med ditt odlande (trots ogräs och kallvär) Mamma hade fixat jord, gödsel å pallkragar på eldsjön så vis ka sätta kryddor, och sockerärter där + att Bogge ska ha en egen där han ska sätta SINA morötter, var noga att det var HANS. Och med tanke på hur snål han är med sina bullar, lär vi inte få smaka ;-P KRAM
Therese Bjärstig

2015-06-05 @ 19:21:01
Farmor. säger

Tack för en mysig fika med er alla kram.♥

Svar: Tack själv!!! Är så mysigt att träffas och umgås så där❤️ Och tack för att du bjöd oss!!! Kramar
Therese Bjärstig

2015-06-05 @ 19:30:41
Linda säger

Duktig kille! Att lära sig cykla utan stödhjul är verkligen stort.

Och grattis till dig, härligt att ha 2 år till att känna dig lugn med, både vad gäller att veta vad du ska göra och ekonomiskt.

Har verkligen varit kass på att läsa och kommentars i det sista, har varit så mycket så hälften vore nog, men nu kanske det lugnar ner sig lite:)

Stor Kram

2015-06-05 @ 20:38:23
URL: http://polyfamiljen.se
Julia Wisniewska säger

Åh vilken underbar bild!

2015-06-05 @ 21:41:45
URL: http://wisniewskajulia.devote.se
Fröken M säger

Åh, det är STORT !! Klart han ska vara stolt som en tupp nu :)

Och du - Stort grattis till fortsatt förtroende på arbetsfronten !

Kram

2015-06-06 @ 08:29:18
URL: http://frokenmela.se
Livet på citronodlingen med Skorpan och Loppan säger

Åh, förstår att han är stolt! Ett stort steg framåt :)

2015-06-06 @ 08:52:59
URL: http://pysen73.blogspot.it/
Johanna - Mamma till Leija säger

Duktiga Bogge!!! :)

2015-06-06 @ 08:58:11
Boel säger

Grattis till det och vad stolt en måste känna sig när cyklingen börjar ta sig :')

2015-06-06 @ 09:03:02
URL: http://boelish.blogg.se
Life of Johanna säger

åh förstår han lärde sig cykla snabbt utan stödhjul när något sånt hägrade. Hugo fick ärva kusinens lilla cykel och hon ville han skulle cykla bums, men ja han är liiiite för liten ännu haha..

Härligt, vad forskar du i för ämne?

Förstår du tycker bloggträffen ligger lite i fel del av landet för dig, men lovar fotografera och blogga om den sen :)

2015-06-06 @ 09:42:00
URL: http://lifeofjohanna.se
Lena i Wales säger

Grattis!!!!
Ny cykel är väldig speciellt. Minns fortfarande mina cylkar. Med ny menar jag inte fabriksny, men ny för resp person.
Ha en trevlig nationaldag!

2015-06-06 @ 09:45:24
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: