Besvikelse

 
Här har en älg och en björns vägar korsats,
både bildligt och bokstavligen talat.
 
 

För tillfället är jag verkligen nere, jag har
tappat lite av gnistan och är oerhört besviken.
 
Det kom väl inte som en överraskning,
jag har inte vågat tro, men det klart, innerst
inne har man ju ändå hoppats att man ska
få bifall på sin forskaransökan.
 
(Tack för de tummar ni höll!)
 
Men icke, inte denna gången :-(
 
Så i dag ska jag tillåta mig att vara besviken,
för att sedan kavla upp ärmarna och se vad
 jag kan förbättra och justera i ansökan.
 
För skam den som ger sig!
 
Jag tror nämligen att det finns en poäng i att studera
svensk viltförvaltning ur ett genusperspektiv,
 med avseende på frågor som makt/demokrati
och långsiktig hållbarhet.
 
Men nog om detta, idag skiner solen, barnen
är hos farmor och farfar på sportlov och jag
tänker ta mig ut och åka lite skidor senare
 idag. Det är ju trots allt ingen idé att
gräva ner sig totalt ;-P
 
För som Karlsson på taket skulle ha sagt,
ryck upp dig Therese, det är ju en värdslig sak!
 
 Dessutom kan jag faktiskt känna både
glädje och stolthet över en duktig kollega
som fick utdelning i utlysningen :-)
 
 



Jessica Högberg säger

Japp, var ledsen en stund, ät godis och tyck synd om dej själv... SEN tittar du på Karlsson=)) Kram!

2015-03-05 @ 10:56:34
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
åsa i åsele säger

Förstår att Du är besviken.
Ta å var ledsen en stund å ladda sedan om,
nya friska tag.

Hur var filmen, bio-besöket, blev barna nöjda å glada?

Lite kyligt i morse men solen skiner, lite utomhus måste vi nog vara idag.

kram

2015-03-05 @ 11:10:25
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Linda / Candygirl säger

Äsch... men nästa gång så.
solen skiner här med... men ungen och jag satsar på shopping idag. Skidor i morgon kanske...

2015-03-05 @ 12:29:17
URL: http://www.candygirl.nu
Mamma Malin säger

Åh, förstår besvikelsen men bättre lycka nästa gång! Hoppas det är bättre idag, i solskenet :)

2015-03-05 @ 15:47:49
URL: http://www.mammamalin.se
Anne säger

Usch vad tråkigt, förstår att du blir besviken!
"efter regn kommer solsken"
Kram

2015-03-05 @ 18:27:24
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
ansepanse säger

förstår att du är besviken men, men, nästa gång så
Sv: Paddington tycker jag också om :) hoppas att ni hade en trevlig kväll
kramar <3

2015-03-06 @ 13:04:36
URL: http://kinaguld.blogg.se
Marie Nilsson säger

Allt har en mening... så när du justerar din ansökan ska du se att du hittar någon annan vinkel så det blir bättre. En del saker behöver tuggas lite. Lycka till, och ge dig inte!! Kram Marie

ps skidspåren ser helt underbara ut, tom jag blev sugen! Här har vi i princip varit snölösa denna vinter :-(

Svar: Ja, jo, det är väl så, finns en mening med allt och redan nu så har väl en del nya tankar/kontakter och idéer dykt upp med anknytning till USA så att det ev kan bli mer av en jämförande studie, så vi får se vad det landar i... Och jo, skidåkandet var härligare än jag minns, så jag ska försöka ta mig ut i veckan ännu en gång då det är + här å ska vara hela veckan lär väl inte föret vara kvar så länge :-( Kramar till er nere på södern, hälsa med dig till mor å far din <3
Therese Bjärstig

2015-03-08 @ 15:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: