Lyckliga människor

 
 
Större delen av Sverige satt säkert bänkade
framför Mellon i går, men det är inget som jag
och gubben är särskilt förtjust i.
 
Jag hade ju hoppats på Jon Henrik, men av
dagens rubriker förstår jag att det var Måns
som kammade hem segern.
 
 
 
 
 
Vad gjorde då jag och gubben istället?
Jo, vi kröp upp i soffan och såg på SVT
dokumentären Lyckliga människor som
handlade om Trappers i Sibirien.
 
Tur att man hittat en likasinnad att vara
lycklig med, och som delar samma intressen
i mångt och mycket. Vi var dock båda överens
om att vi nog skulle ha låtit hunden åka med
på skotern istället för att få springa 15 mil...
 
Tänk att under en begränsad period få
leva i och med naturen, det är en dröm som
jag när och som jag hoppas få förverkliga
en vacker dag!
 
Och på tal om vacker dag så är det så
fint ute så att det nästan gör ont.
 
Jag vill UT!
 
Maken klev upp tidigt för att flytta arbetskojan
och så snart han kommer hem hoppas jag
att vi alla masar oss ut i solen.
 
För människor som är ute i solen
= lyckliga människor :-)
 
 



Fia fiasdrommar.blogg.se säger

Jag älskar solen och så sant att man blir lycklig av solen.
Låter som ett bra program.
Önskar dig en trevlig dag.
Kram

2015-03-15 @ 08:53:54
Linda / Candygirl säger

Här är oxå strålande väder. Ska bara dricka upp mitt kaffe och dammsuga lite - sen går jag ut.

2015-03-15 @ 09:59:48
URL: http://www.candygirl.nu
åsa i åsele säger

Usch huvva :( låter inte bra med Mac å stenätning då, kan han ha munkorg då han är lös?
Frost äter upp bilen, ja han får ut nos å tassar genom "hålen" så han har tuggat i sig del av volvo, går ju inte att ha honom lös inuti bilen, vem vet om vi har nån inredning kvar ;-)

Vi såg Melodifestival finalen vi, ja jag å Elin (å Frost så klart, mammas pojke...)
Vi röstade på våra favvosar, Sade, Samir & Viktor å Linus, även Jon Henrik fick en röst.
Det slutade med att Elin grät... ja precis som förra lördagen, då fel låt vann.

Ha en fin dag ute i solen, kram

2015-03-15 @ 10:04:52
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Britt säger

Vi har också sett den dokumentären,visst var den bra.Håller med stackars hundar som fick springa efter skotern så många mil..Ändå betydde hundarna så mycket för dom.Ja tänk att vara mitt i vildmarken och när ett träd hade förstört huset när de kom fram.Ja då var det bara att laga det.Tycker så mycket om sådana filmer om hur folk lever,från olika länder.Synd att inte Jon Henrik vann mellon,bästa låten tyckte vi...
Fisketävling är något för hela familjen,när barnen var små ordnade jaktlaget en fisketävling varje påsk.Så kul med fiske och korvgrillning för hela familjen.Men man fick mest hjälpa barnen så de skulle få fiska och var det soligt så var det ett pluss..
Här är det också underbart väder +14,2 i solen,ska brygga mig en kopp kaffe och gå ut och njuta av den tidiga våren.Ha det gott du med.Kram

Svar: Ja, jag kan totalt snöa in på sådana där filmer om naturfolk och andra människor som väljer att leva i samklang med naturen, så intressant! Strålande sol även i dag, så nu ska jag ta lite friskvård och gå ut och få sol på näsan, så orkar jag sedan jobba några timmar innan barnen ska hämtas hem. Nu jobbar gubben lite längre bort så då är han bara hemma varannan natt igen, lite trist då vi blivit bortskämda att ha honom hemma då de jobbat i närområdet... Lämnar ett gäng kramar och önskar dig en riktigt fin vårvecka <3
Therese Bjärstig

2015-03-15 @ 10:49:08
Znogge säger

Här blev det mellon som fick bli lättsam underhållning för stunden!

Kram

2015-03-15 @ 11:10:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
Shahrzad Garoosi säger

Riktigt fina

2015-03-15 @ 11:25:41
URL: http://shazi.blogg.se/
Mamma Malin säger

Det låter som om ni hade en mysig kväll ändå tycker jag :)

SV: Haha, ja visst. Idag provade jag en ny pinnglass från GB, Magnum Black. Den var god om man gillar mörk choklad och kaffesmak :)

2015-03-15 @ 11:32:39
URL: http://www.mammamalin.se
Anonym säger

Vi kom överrens om att vovven skulle. ått sova inne i koja också! Tycker de va lite väl hårt o ha dom ute i -50 grader

Svar: Jo, det sa vi med, att nog hade vovven kunnat få komma in, hade varit win-win och de kunnat värma varandra ju :-)
Therese Bjärstig

2015-03-15 @ 13:21:53
Tina säger

Hej älskade vän! Hoppas ni fick lite sol på Era näsor idag. Här såg vi på Mellon igår eftersom Tuva älskar det. Ja Måns vann och jag tycker nog att han var en värdig vinnare. Jag hoppas att allt är bra med Er! Jag är värdelös på att höra av mig! FÖRLÅT! Saknar dig ska du veta! Många varma kramar!

2015-03-15 @ 18:37:28
krajamaria säger

Jag hade också erbjudit hunden skjuts...men du vilket program, vilka människor, vilken natur, vilket liv...!! :)
I veckan var jag på möte i huvudstaden och träffade forskarkollegor till dig, ditt namn kom upp och jag blev nyfiken på att få ta del av din forskning också och sociala värden. :)

2015-03-15 @ 20:48:38
URL: http://krajamaria.blogspot.se
ansepanse säger

åh det är en dröm som jag också närt, få leva i naturen, riktigt i, men, men, med mina sjukdomar så får jag nog fortsätta att ha den som en dröm
härligt att ha en livspartner som i mångt och mycket tycker lika
Sv: här hade vi också ett vackert söndagsväder, dock inte helsol men nästan och sådär en + 10 grader, en promenad som inkluderade skogsstigar, då njöt Nemo må du tro :)
massor av kramar <3

2015-03-16 @ 11:26:15
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: