Adventsfika i skolan

 
 
Denna sista fredag i november inleds
med att jag åker upp till Lurans skola
och förbereder adventsfika till dem
som de får efter att de kommer
åter från kyrkan.
 
Sedan styr jag kosan mot Umeå
för att närvara vid en disputation
och tillhörande festligheter.
 
Trevlig helg!
 
 
 
 



Susanna säger

Hej vad fin tomte, tycker de är så fina. Hoppas att det går bra idag med adventsfika, själv ska jag baka lussebullar till julskyltningen. Så härligt när de doftar i köket.

Önskar dig en bra dag och en fin helg.

Kram

2015-11-27 @ 09:06:43
URL: http://baralite.blogg.se
åsa i åsele säger

Här i Åsele var det inget fokus på advent utan en skoldag precis som vanligt.
Trist. Tycker skolan bör värna om svenska traditioner.

Jag hoppas Du får en givande dag i Umeå.

kram

2015-11-27 @ 14:29:10
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Petra säger

Så mysigt med adventsfika⭐️Väntar bara på snön här i Sthlm kramar

Svar: Här har jag skottat snö för brinnande livet några dagar så jag delar gärna med mig med lite snö till er, gör susen för adventskänslan! KRAM
Therese Bjärstig

2015-11-27 @ 16:53:07
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Mysigt! Ha en fin helg! Kram

2015-11-27 @ 20:17:52
URL: http://skuggis.wordpress.com
Britt säger

Adventsfika i skolan det låter mysigt.Det blir så ljust ute nu när utebelysningar,stjärnor och ljusstakar tänds.För vi har ingen snö +7,3 och blåst idag,det kom lite snö förut men den försvann.
Jasså ni håller på och luskammar fortfarande,hopplöst om inte all är noga med att kamma.Hoppas att lössen tar julledigt.
Ja du Therese nu stämplar man ,mycket ska man vara med om innan man går i pension.Ryggen har blivit sämre men jag kämpar på,försöker att gå med hunden varje dag.Försöker att inte gå på så mycket asfalt,men igår åkte broddarna på..Isgata på vissa ställen när vi har haft minus förut.
Få se om man ska baka idag eller så struntar jag i det och åker och köper bebiskläder.Min sons kompis har blivit pappa till en liten dotter,så nu får jag köpa bebiskläder.Älskar det....Sen ska jag åka och gratta och snusa in bebislukten,finns inget underbarare än det(lika med hundvalpar).Jag är nog lite störd kanske efter fem egna barn,eller så är det så mycket kärlek..
Önskar dig och familjen en trevlig första advent.Kram

Svar: Ja advent och lucia i skolan är speciellt å jag är så glad att jag haft möjlighet att vara med i så många år! Beror ju helt på vilket jobb man har om man kan eller ej... Låter verkligen tungt med din rygg... och så stämpla ovan på det. Galet tycker jag! Broddar är ett måste! Själv är jag rejält öm i rygg efter allt snöskottande nu då maken justerat sig och fått problem med bäckenet/ryggen. Ska skjuta iväg honom till kiropraktiker senare i dag... Och ja, bebisar är nått speciellt, doftar ljuvligt! Så snusa på! Lämnar många kramar och önskar dig en fin 1:a advent <3
Therese Bjärstig

2015-11-28 @ 07:16:09
Cissi säger

Vad mysigt med adventsfika.

Jag ser framemot att gå på luciatåg om några veckor i dotterns klass :)

2015-11-29 @ 18:23:34
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
ansepanse säger

vad roligt att du hann med att ordna adventsfika till Luran <3 och hennes klasskamrater
kramar <3

2015-11-29 @ 19:14:29
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: