Bröllopsdagen och snö

 
 
 
 
Igår firade vi bröllopsdag,
romantiskt till tusen med rosor,
champage och diamantörhängen.
 
He, he, nej, så var det verkligen
inte. Jag kom hem helknäckt vid
sjutiden efter en dags fjällkonferens.
 
Mötte maken i dörren då han var
tvungen och åka och skruva i sin 
skogsmaskin.
 
Jag nattade två barn där ett var
smått hysterisk för att han fått nya 
bågar som råkade bli rosa och gula,
fick intyga att det är jätte coolt och 
att pojkar visst kan ha rosa...
 
Själv är jag bara tacksam att 
Vilhelmina optik än en gång fixat
hans glasögon - guld värt!
 
Sedan blev det frusen minipizza
framför tv:n i min ensamhet innan
jag drog täcket över huvudet och
däckade efter en intensiv dag.
 
En mer romantisk åttaårig
"gummi" bröllopsdag får man nog 
söka efter med ljus och lykta ;-p
 
 
 
 
 
 
Fast i ärlighetens namn har jag 
nog hellre 365 dagar fyllda med
jämnjävlig vardagsromantik än
uppsjåsade årsdagar...
 
Särskilt som jag själv har en tendens 
att glömma bort "viktiga" datum ;-)
 
Idag är jag hemma för att försöka
bli kry, tack vare teknikens under kan
jag följa konferensen online, och således
 missar jag inte något (förutom viktigt
nätverkande och samtal med
kollegor och andra deltagare).
 
 
 
 
 
 
Och med tanke på all snö som fallit
de senaste dygnet är jag rätt glad
att slippa köra till Vilhelmina idag!
 
Däremot susade plogbilen förbi
nyss och gjorde rejäla snövallar :-(
 
Med tanke på förkylningen och en
rygg som är sur sedan gårdagens
sittande så känns det inte allt
för lockande att ge sig ut
och brottas med snön...
 
 
PS. Här kan även ni ta del av
konferensen Storslagen fjällmiljö
- på vems villkor? DS.
 
Och HÄR hittar ni en kort broschyr
på svenska som sammanfattar den
forskning som jag varit/är involverad i.
Klicka på "Lokal samverkan i fjällen" :-)
 
 



Susanna säger

Hej det var storslaget firande =) Jag håller med dig det är vardagen som räknas de dagar man har tillsammans det avgör ju inte en dag om året.

Det viktigaste är hur man lever tillsammans och det viktigaste är ju sin familj och det ni har skapat tillsammans sen den dagen <3

Oj vad snö här kom det lite men försvann lika snabbt igen. Jag hoppas bara att det blir snö på julafton iaf.

Det här med glasögon har man fått gå igenom några gånger, men nu är ju Robin så stor att han sköter det själv. Men man har ju fått lämna in dom på lagning ganska många gånger genom åren.

Hoppas du får en fin dag vännen

Kram

2015-11-18 @ 10:37:13
URL: http://baralite.blogg.se
åsa i åsele säger

Grattis på Bröllopsdagen <3

Ni har fått bra mycket mer snö än oss.

Visst absolut kan jag förstå läkaren,
men hon har ju inte träffat mig annat än en kvart för ett år sedan å då skrev hon ut dessa värktabletter å sa att det var den enda hjälp hon kunde ge mig.

Om jag vid ett besök hos läkaren å i samråd diskuterat alternativ å hur jag ska klara vardagen skulle jag inte känna mig lika ledsen, besviken å negativt inställd.

Problemet är ju att jag blir sängliggande pga värk ifall jag inte kan ta värktabletter som lindrar å att jag inte fungerar som mamma, fru eller hundägare.

Eftersom läkaren vet noll om min sjukdom kanske hon först ska läsa på innan hon helt nonchalant väljer att skriva ett brev å tycka att jag ska styrketräna, hur faan ska jag fixa det?
Jag som inte ens alltid klarar av en 20minuters promenad om dagen...

krya på kram

2015-11-18 @ 12:09:26
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
åsa i åsele säger

Det som känns värst å gör mest ont då mitt mående blir sämre är att det är Elin som blir lidande,
jag känner mig som världens sämsta mamma.

Nu var jag ju på sjukan igår provtagning lite symtom letning eller hur jag ska förklara, tanken är att det kanske går att lindra vissa symtom.

Detta är ju inte läkaren som skrev brevet inblandad i eftersom hon icke är min läkare.

Vi får se vad som händer.

kram

2015-11-18 @ 13:14:40
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Popprinsessan säger

Grattis på bröllopsdagen så här lite i efterskott! Maken och jag firade inte heller på "vår" dag utan sköt det på framtiden. Så nästa helg åker vi iväg på vårt traditionella spabesök. Ganska skönt att ha det nu i november istället för augusti måste jag säga :-)
Kram och krya på dig!

Svar: Smart, och vi firade ju lite i förskott... Man får ta sina tillfällen helt enkelt! Och så sant ditt senaste inlägg är, kärleken måste vinna över hatet, men man blir ju mörkrädd när man tänker på senare tidens händelser, en utveckling som känns skrämmande! KRAMAR
Therese Bjärstig

2015-11-18 @ 14:48:23
URL: http://www.popprinsessan.se
Znogge säger

Grattis i efterskott på bröllopsdagen! Vad gjorde väl det att det inte blev något storstilat firande. Som du säger så är det trots allt vardagen som är livet och som man ska trivas med.

Kram

2015-11-18 @ 16:36:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda / CandyGirl säger

Grattis på bröllopsdagen.. och ni HAR ju firat romantiskt. I förväg ju. :-)

2015-11-18 @ 17:30:08
URL: http://www.candygirl.nu/
radhuslivet.se säger

Grattis på dagen även om ni inte just firade den. ;) Men man behöver kanske inte alltid fira, för ni har ju äran att få vara med varandra varje dag. Hälsa förresten din son att min storebror hade rosa bågar genom hela högstadiet och att alla tyckte att han var jättehäftig. :) Kram till er

2015-11-18 @ 18:16:04
URL: http://radhuslivet.se/
radhuslivet.se säger

PS. Här har vi också massor av snö. :)

2015-11-18 @ 18:16:27
URL: http://radhuslivet.se/
Sanna säger

Gratti spå bröllopsdagen :)

2015-11-18 @ 18:19:26
URL: http://myfairytaleneverends.blogg.se
ansepanse säger

GRATTIS på bröllopsdagen så här i efterskott
stackars Bogge <3, jag förstår honom, hoppas att inte någon har sagt något dumt till honom, extra kramar till honom från långtbortimormor
oj vad mycket snö, det var först igår jag tog in mina pelargoner, de har stått ute ända tills nu och några dagar till skulle det ha gått, det ska visst bli lite minusgrader på nätterna till veckoslutet
vilken intressant konferens, det är viktigt det där med fjällnaturen
du gjorde rätt i som stannade hemma och istället tar hand om dig så att du blir frisk
massor av kramar till er alla <3

2015-11-18 @ 18:29:44
URL: http://kinaguld.blogg.se
Emmelie säger

Grattis på bröllopsdagen i efterskott! Hihi, det lät väldigt romantiskt ;-) Va mycket snö ni fått! Satt just och funderade på om det blir en vit advent här på västkusten!

2015-11-18 @ 19:42:49
URL: http://mildarabarber.blogg.se/
Sussi säger

Hoppsan, hos er var det vinter på riktigt! Såg lite mysigt ut ändå. Fast jag vet inte, längtar gör jag inte riktigt..

Grattis till er bröllopsdag, man kan fira lite i efterhand med :)

Kram

2015-11-18 @ 20:44:45
URL: http://nouw.com/enkelthemma
Ing-Britt säger

Hej finaste!
Ja det var en riktig romantisk bröllopsdag ni haft ;)) Här har vi flera ggr glömt bort vår dag men vad gör det om man visar sin kärlek varje dag <3.
Skönt att du kunde vara hemma och kurera dig samtidigt som du ändå kunde medverka...ibland är tekniken toppen. På tal om teknik gjorde jag ett väldigt onödigt teknikinköp idag, köpte mig en applewatch. En riktigt kul liten sak men kanske inte nödvändig ;).
Vad mycket snö ni har fått, såå fint och ger liite mera julkänsla inför advent. De har lovat lite snö här till imorgon så jag hoppas det blir så.
Stackars lilla Bogge, vilken otur han har med sina glasögon. Men visst kan grabbar ha rosa tycker det är riktigt snyggt med män som klär sig i rosa. Men jag förstår att det kan vara lite känsligt i hans ålder.
Krya nu på dig och grattis på bröllopsdagen lite i efterskott <3
Kramar i massor

2015-11-18 @ 22:27:43
Johanna - Mamma till Leija säger

OJ, så mycket snö! I denna stund regnar det här... Hoppas nästa bröllopsdag blir mer romantisk! :P Kram

2015-11-18 @ 22:47:41
URL: http://skuggis.wordpress.com
Lizas Lantliv säger

Grattis i efterskott!!
Oj så mycket snö ni fått!!
Här har vi gegga...
Hoppas du känner dig piggare snart!

Massa kramar!!

2015-11-19 @ 10:18:17
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com
MADDISENJ.SE säger

Vilken härlig bröllopsdag det lät som att ni hade! Jösses vad mycket snö ni fått, vart bor du?

2015-11-19 @ 10:32:24
URL: http://maddisenj.se
Anita säger

Stort grattis!! <3

Gud så mysigt med snön.. Avis!!

2015-11-19 @ 12:02:25
URL: http://siliiins.blogg.se/
Pauline Hurtig säger

jag vill också ha snö :( vi har bara lite...fina kort. grattis på er bröllopsdag!

2015-11-20 @ 09:37:19
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: