Vad vi läser

 
 
 
Så här i Halloweentider så speglar sig
barnens intressen för spöken, häxor och
monster även i vad de vill att vi läser.
 
Bogge vill gärna att vi läser Rädda Spöket
för honom om kvällarna, och Luran har valt
Esmeralda - Den lilla häxan med de stora
öronen som sin högläsningsbok.
 
Och den är så mysig att hon inte direkt
behöver övertala mig att läsa ett kapitel
till, det gör jag av bara farten ändå!
 
Tack Jannice för att du är en så
bra bibliotekarie och hjälper Luran
att komma hem med böcker
på de teman hon vill <3
 
 
 



ansepanse säger

visst är det roligt att läsa för barnen, det gjorde jag också, väldigt mycket, det var en högtidsstund efter att middagen avätits och jag diskat och plockat undan i köket, sedan satt vi vid köksbordet, tjejerna ritade och målade och jag läste sida efter sida, bok efter bok, sådant kan jag sakna än
massor av kramar till er alla <3

2015-10-24 @ 13:16:35
URL: http://kinaguld.blogg.se
Jessica Högberg säger

Mysigt!!

2015-10-24 @ 17:39:59
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Jannice säger

va gullig du är! =) Jag hade aldrig tänkt att jag skulle jobba med barn men nu vet jag faktiskt inte om jag skulle vilja byta till att vara "vanlig" bibliotekarie. Man får otroligt mycket av barnen även om jag är helt svettig ibland och oerhört kaffetörstig efter klassbesök.. ;) (kan säga att min respekt för lärare har växt oerhört!)

Svar: Ha ha ja alla lärare/pedagoger och andra som tar sig an våra härliga barn har all min respekt!!! Skulle se ut som Sally och tömma en termos efter att ha haft en klass på besök 😜 Du gör iaf ett toppen jobb och vill att du ska veta det! 👍🏻
Therese Bjärstig

2015-10-26 @ 15:50:20
Johanna - Mamma till Leija säger

Låter som bra böcker! Några böcker som jag älskade som liten var Eva Bexells böcker "Prostens barnbarn" "Kalabalik hos morfar Prosten" & "Op & hoppa morfar Prosten" Man skrattar högt! :)

2015-10-26 @ 20:52:26
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: