Fjäll och miljö

 
 
 
Idag väntar en dag i staden,
förmiddagen ägnas till fjällsamverkan
medan möte med miljöforskningsgruppen
står på agendan under eftermiddagen.
 
Alltid kul att träffa kollegor och få en
en uppdatering av deras forskning!
 
 
 
 
 
 
Själv tänkte jag passa på att presentera
en första version av den Power Point som
jag ska presentera i Perth om någon vecka.
 
Förutom den muntliga presentationen så
kommer jag att presentera en poster
som bygger på denna artikel som
vi fick publicerad förra veckan :-)
 
 
 
 



Britt säger

Här nere är det regn och rusk men +10,3 varmt.Har varit sånt väder i flera dagar.Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder....
Gubben jagade förra veckan och laget fick tre älgar så i kväll får man ta reda på älgköttet.Det är en tillgång att ha älgkött i frysen,man vet vad man äter..Men med åren är jag inte så förtjust i kött längre,jag äter bara lite..Och fläskkött ska man inte tala om,det luktar och smakar fisk.Grisarna äter väl fiskmjöl tror jag..Nej ingen höjdare om man inte köper hemgris, fast det är inte så många som har grisar nu för tiden.Men man får värna om det svenska köttet i alla fall...
Jag håller med dig man ska vara tacksam för det man har.För vi har så bra här i Sverige,för vi är så rika.Rika på ett annat sätt,man har sin familj och släkt som betyder så mycket.Tänk om man hade milijoner och ingen familj då var man fattig ändå..
Idag ska jag pussa på mina nära och kära och tala om att jag älskar dom,och även på de små på jobbet.
Önskar dig en härlig dag i stan.Kram

Svar: Hej! Tänka sig, snart två veckor med mer eller mindre regn och rusk dagligen. Barnens fodrade regnställ har fått komma fram och även mössor och vantar. Och kul att din man och laget fick tre älgar, för nog är man rikt då det ligger i frysen, vi har en älg kvar att ta reda på i vårt jaktlag, så jag vet vad jag ska syssla med ikväll ;-) Men då vi är 12-13 personer på en älg går det fort, blir inte så mycket, men ändå välkommet tillskott. Men lite skönt nu med brunstuppehåll så vi hinner få nått gjort här hemma, studsmattan ska ner och vi ska städa ur sommarstugan för säsongen bla. Önskar dig en skön och avkopplande helg <3 KRAM
Therese Bjärstig

2015-09-23 @ 07:52:28
Linda / CandyGirl säger

Grattis. Men den orkar jag ju inte läsa... aldeles för svårt för mig.

2015-09-23 @ 12:24:59
URL: http://www.candygirl.nu/
ansepanse säger

jag ska också till staden idag men på något helt annat då, mammografi
så du ska iväg till Perth, vad spännande, dit skulle jag också vilja, men du hinner kanske inte se dig omkring eftersom du ska dit med ditt arbete, det var mycket, jag hinner inte läsa det nu men kollar in på det senare
massor av kramar <3

2015-09-23 @ 12:56:09
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: