Billigt och klimatsmart

 
 
 
Bubbelvatten i all ära,
men kranvatten smaksatt med
lite mynta, lime, citron, hallon,
en bit ingefära, eller gurka
läskar utan tvekan bäst!
 
Och med denna karaff
med kork kan man alltid 
ha lite smaksatt vatten 
på lut i kylen :-)
 
 



åsa i åsele säger

Brukar inspireras av bl a Jamie Oliver som ofta har gjort smaksatt vatten under de senaste tv programmen om nyttig mat,
har dock inte testat ett enda recept,
har typ glömt bort inspirationen då jag lämnat fåtöljen ;-)

Jag dricker ju typ inte vanligt kranvatten...
dålig vana, jag dricker ju bara köpt bubbelvatten ;-)

kram

2016-08-07 @ 20:50:24
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Anonym säger

Betala för vatten,folk köper vatten i stora flaskor.Jag kan inte förstå det där när man har det i kran.Ja,ja smaken är som baken den är delad....
Jasså ni har varit på loppis och fyndat,visst är det roligt.Själv fyndade jag till "mina" barn,duplo fordon för 25-30 kr och en skördare för 30kr skulle ha köpt fler men jag cyklade som tur va....
Blev så glad när jag såg Bogge snickrade,det är inte ofta man ser att barn få göra det...Fast jag får erkänna lite övervakande var man när barnen täljde.Själv gjorde vi pilbågar med trubbiga pilar till barnen,lekte indianer det var så kul.Tänk om man kunde leka så nu på förskolan för barn älskar ju pinnar.Det är ju knappt de får ha det i skogen.Ja hur det har blivit,men vi krigade inte utan jagade bufflar och andra djur...
Här nere är det blåsigt och regnet hänger i luften.Men här väntar min ålderstigne kompis på sin morgonpromenad...Önskar dig en bra dag.Kram

Svar: Ja vad är det med barn ock pinnar?!? Det är magi, iaf Bogge går allt som oftast med en pinne i handen då han är ute i skogen :-) KRAM!
Therese Bjärstig

2016-08-08 @ 08:29:27
linda / candygirl säger

vi bubblar mest eget, känns också som ett godkänt alternativ.

2016-08-08 @ 09:07:45
URL: http://www.candygirl.nu
Znogge säger

Vanligt kranvatten duger gott och det är lätt att smaksätta själv!

2016-08-08 @ 15:23:10
URL: http://znogge.wordpress.com/
ansepanse säger

ja, inte behöver man köpa vatten, helt onödigt och dumt
Sv: nu har jag läst ikapp, jag tror att ni har haft det varmare än vad vi har haft det i sommar, vädret här har inte alls varit så där sommarvarmt och skönt som det ska vara, så tyvärr har jag inte badat alls utomhus i år, ledsamt nog nu när jag till och med fick en ny fin baddräkt av Maja i födelsedagspresent
jag ser att Bogge <3 har blivit riktigt duktig på att skriva fina placeringskort och Luran <3 har ritat så fina stövlar med djur i, när jag var i 7-årsåldern ritade jag alltid nallar som hade gummistövlar på sig :)
Nemo har kommit sig igen men hans bakben svajar lite ibland, ibland går det sedan riktigt bra, men jag får vara försiktig med honom i fortsättningen också, ont har han inte i alla fall och han fungerar ju som en hund ska och det jag är jag glad och tacksam över
jag har läst en del i sommar, alltså romaner, det är ett tidsfördriv som jag tycker om, vi har inte åkt på någon semester alls och det tycker jag är skönt, jag är en extrem hemmamänniska egentligen :)
önskar er alla allt gott och extrakramar till Luran <3 och Bogge <3 och i fortsättningen kommer jag att vara mer aktiv härinne igen
massor av kramar <3 <3

2016-08-08 @ 19:32:26
URL: http://kinaguld.blogg.se
Biggeros säger

Så fräscht dricka!! Dricker oftast dricka med citron och Ingerfära:))

2016-08-09 @ 16:22:46
URL: http://biggeros.blogg.se
Johanna - Livet vid havet säger

Så gör vi med! Mycket bättre än att köpa typ Loka!

2016-08-10 @ 10:12:50
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
Lisa Bengtsson säger

Så smart! Måste börja mer med det, älskar citron eller gurkvatten! Får prova "mojito"-varianten också :)

2016-08-10 @ 17:38:59
URL: http://lisabengtssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: