Första skoldagen

 
 
 
Idag var det första skoldagen.
 
Pirrigt och förväntansfullt, 
ett kärt återseende av kamrater
för de flesta.
 
Men tyvärr också
ångest, rädsla och ensamhet
för dem som på olika sätt
är utsatta och utanför.
 
Luran hade längtat och hade
även med sig sin sommaruppgift
som innebar att rita/fota/klippa ut
eller på annat sätt fånga sin
favorit blomma.
 
Som ni ser valde hon orkidé :-)
 
Bogge gjorde sin första dag i
förskoleklass och det hördes 
ha gått bra förutom att det
blivit en incident med
några större barn :-/
 
 Men då kan förhoppningsvis
morgondagen bara bli bättre!
 
 
 



Britt säger

Skolan blir bara tuffare och tuffare alltid är det någon som får känna sig utanför...Och många som inte talar om det hemma,det känns i hjärtat för de ensamma barnen.
Ja nu är man inne på sin andra jobbvecka,men första var man helt slut på kvällen...Men nu är man tillbaka i vardagen igen...Idag har gubben bjudit på tårta,vi firar att vi har varit tillsammans i 46 år,gifta snart i 27år...Det trodde man inte när vi träffades och började dansa på en dansbåt på Siljan....Hur är det med din rygg?Jag är så glad att slippa värken och kan gå normalt,lite jobbigt att gå uppför en brant backe men det är bara träning som gäller.Önskar dig en skön kväll.Kram

Svar: Nu hoppas jag att jag kan svara på kommentarerna, blogg.se har krånglat så jag har inte fått iväg svar på ett bra tag :-( Men du har så rätt, det känns som om skolan speglar samhället i stort, där ett hårdare klimat utan tvekan är en realitet. Grattis till era 46 år tillsammans, det är verkligen värt att fira <3 Kärlek är inget att ta för givet, vilken lycka! Här har jag haft det tungt med ryggen en tid och inte tränat, men det blir ju en ond cirkel i sig så nu ska jag försöka komma igång igen, då jag VET att jag mår bättre och får mer ork/tolerans mot värken om jag rör mig. Började idag men en skön promenad på lunchen, får se om jag blir liggandes ikväll... KRAMAR i massor <3
Therese Bjärstig

2016-08-22 @ 19:45:23
åsa i åsele säger

Skönt att ha första skoldagen avklarad,
i morgon blir det lättare... då är det värsta gjort ;-)

Elin börjar först på onsdag,
vilket hon ser fram mot.

Ikväll har Elin varit på karate träning,
eftersom armen fick okey stämpel är det nu bara å träna igen :)

Hur var vistelsen i fjället, kunde Ni njuta eller regnade det mest?

kram

2016-08-22 @ 20:29:16
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Znogge säger

Då kan det bara bli bättre. Incidenter mellan barnen händer men är det kloka vuxna inblandade brukar det lösa sig bra.

Kram

2016-08-22 @ 20:38:48
URL: http://znogge.wordpress.com/
Mammsen säger

Orkidé ör oxå min favorit blomma, älskar den till mannens förtret, han tycker mest den är spretig och pinnig.

2016-08-22 @ 22:12:27
URL: http://Mammsen.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Vad fint hon gjort. Hoppas det slipper hända nåt mer med de större barnen... så han slipper oroa sig för sånt. Ungen är väl inte jättefan av att ha bytt skola och befinna sig på högstadiet. Men säger samtidigt att det kommer säkert bli bra.

2016-08-24 @ 07:07:09
URL: http://www.candygirl.nu/
Tina säger

Men finaste lilla Bogge! Hoppas det har gått bättre igår och idag! Så tråkigt när barn inte kan vara snälla emot varandra :-( Duktig hon är Luran! KRAM

2016-08-24 @ 13:39:01
URL: http://www.familjenrosmer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: