Bubblar in det nya

 
 
 
Inga raketer här inte,
vi nöjer oss med små 
partysmällare med konfetti.
 
Betydligt mer miljö- och
husdjursvänligare än raketer.
 
 
 
 
 
Och en Pommac ligger på
kylning till tolvslaget :-)
 
Menyn verkar bli rökta
räkor och aioli till förrätt,
älgfile, ungsstekt potatis,
baconlindad sparris och
en god sås till varmrätt.
 
Till efterrätt ville barnen
ha chokladmousse, hallon
och grädde - så då får det
bli det, enkelt och gott!
 
Själv är jag nyss hemkommen 
efter en långpromenad utmed 
skoterspåret tillsammans 
med grannen.
 
 
 
 
 
 Rasande vackert ute,
omän blåsigt...
 
Så nu sitter det fint med en
varm dusch innan jag börjar
med maten.
 
Ha nu en underbar kväll,
och ett fint avslut på 2016 ❤️
 
 



Johanna - Livet vid havet säger

Så härlig dag såhär sista dagen på året! Vi har bara skrotat runt i pyjamas hela dagen. Blev inget avancerat här :P Gott nytt år <3

2016-12-31 @ 22:11:44
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
Ing-Britt säger

Tittar in för att önska dig ett riktigt gott nytt år och hoppas ditt 2017 blir underbart.
Här har vi haft en lugn kväll då T jobbar helg och bägge tjejerna firar på annat håll med vänner.
Nyårskramar i massor 💫🥂🍾💖🎉

2017-01-01 @ 00:50:31
Popprinsessan säger

Menyn låter toppen! Har inte ätit nyårsmiddag ännu då vi är 11 timmar efter...
Gott nytt år!

2017-01-01 @ 03:59:40
URL: http://WWW.popprinsessan.se
emelie säger

verkligen galet vackert :)

Svar: Visst är det?! Lycka att kunna njuta av naturen då man kliver ut genom dörren!
Therese Bjärstig

2017-01-01 @ 08:46:06
Christin säger

God fortsättning!! NU har jag plockat bort julen på 2 ställen och vi är hemma igen. Vi kan ju inte vara hemma när det smälls raketer runt omkring oss p g a rädd hund och då stannade vi på Tjärnmyra och har varit där i över en vecka. Det har varit hur fint som helst men det är skönt att vara hemma igen.
God mat åt vi igår också men h u r bär du dej åt att äta så mycket gott vid ett och samma tillfälle? 8-) Det är många många år sedan jag klarade av det. Ok jag vet ju att det är lite åldersskillnad mellan dej och mej och jag har alltid ätit för mycket, men nu fixar jag det inte även om det mesta är gott.

Skönt med skogen nära inpå så att man kan njuta av den vareviga dag om man vill.

Kramar!!

Svar: God fortsättning själv! Så bra att ni kunde rymma till Tjärnmyra så vovvarna fick "vila" från otyget. Vi har tur, Bus bryr sig inte, men tycker ändå att raketer borde förbjudas för privatpersoner eller begränsas till enbart 11.45-12.15 mer tid behövs inte, hatar att det börjar smälla något dygn innan och fortsätter någon dag efter... Dessutom är det varje år något barn/ungdom som skadar sig och blir blid eller liknande. Och god mat - då har jag en extra mage ska du veta som gör att jag kan äta ;-P Skämt å sido så är det ett problem, så nu försöker jag tänka på portionsstorlekar/mängden jag trycker i mig - men det är lättare sagt än gjort!
God fortsättning till dig och så hoppas jag ni får en fin trettondagsafton <3
KRAM
Therese Bjärstig

2017-01-01 @ 15:19:34
ansepanse säger

vi hade två darrande, rädda vovvar att ta hand om, men vi märkte som tur är att det inte var riktigt lika mycket raketer i år
kramar <3

2017-01-01 @ 19:17:54
URL: http://kinaguld.blogg.se
Anonym säger

härligt! god fortsättning! :)

2017-01-02 @ 18:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: