Nostalgifrossa

 
 
 
Som vi skrattat!!!
 
Jag har spelat gamla godingar
och barnen har skrattat, kommenterat
rockat, dansat och undrat om det är
sant att folk lyssnat på alla dessa
låtar som jag spelat...
 
The Pinks var ju enligt Luran
bara barn, får de vara ett band?!
 
Style och Europe hade de
svårt att avgöra om de var killar
eller tjejer. Luran var brydd på
killarnad långa hår och smink.
 
Janis Joplin och Hendrix 
lät gammalt sa de.
 
Guran Guran och punken 
tyckte de var konstigt men
lite roligt.
 
Cornelis och Åkerström kände de
igen då vi spelar dem här hemma 
emellanåt.
 
Samanta Fox och E Type fick dem
i alla fall att dansa.
 
Dr Albans Hello Afrika tyckte Luran
var viktig då man fortfarande krigar
och kanske har det dåligt där,
man bör iaf fråga hur de har det!
 
Queen, Metallica, Nirvana och
Red Hot Chilipeppers var inte alls
rockiga...
 
Så det slutad med Hasse Anderssons
Guld och gröna skogar samt Erika Selins
Break me up när ungarna fick bestämma.
 
Men nog bär musik en enorm 
minnesbank med sig...
 
Jag har hunnit uppleva mitt första 
skoldisko, kärlekar, sorger, fester, resor,
skolavslutningar, lågstadiet, gymnasiet,
träningspass, dofter, känslor och olika
sinnesstämningar bara genom att
lyssna igenom ett gäng låtar.
 
Mäktigt och förunderligt.
 
Inte konstigt att musik i 
kombination med natur
ofta ger mig smått religiösa
upplevelser som jag bär 
med mig genom livet.
 
 
 
 



åsa i åseleå säger

Viss musik som man tyckte var bra då man var tonåring ryser man åt nu... av fasa ;-)
sedan finns det låtar som jag faktiskt kan texten till trots det var 100 år sedan jag hörde dem :)

Elin är ett modernt Youtube barn,
hon kan allt om dagens stjärnor :)

kram

2016-02-05 @ 20:48:17
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Days by Johanna säger

Låter som ni haft det riktigt roligt och härligt tillsammans :)

2016-02-06 @ 10:18:00
URL: http://nouw.com/daysbyjohanna
Znogge säger

Visst är det härligt att dyka ner i det musikaliska minnesarkivet! Många låtar står sig i längden :D

Kram

2016-02-06 @ 11:02:24
URL: http://znogge.wordpress.com/
Lena i Wales säger

Verkligen en härlig nostalgitripp!!!
Och kul med barnens kommentarer, hi,hi!!!
Ha en fin helg!

2016-02-06 @ 11:06:26
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Johanna säger

Härligt inlägg! :)

2016-02-06 @ 23:04:39
Linda / CandyGirl säger

dom på bild var mina favvosar nummer ett. Hade hela mitt flickrum tapetserat med dom. Till och med spegeln på min toa hade deras bilder... Äger alla skivor - både på LP och CD och ja, jag gillar dom än.

Vi nostalgiar ofta... och nu med Spotify är det ju så enkelt. I helgen - när vi är hemma - har ungen pekat ut skivor, random... vi har liksom MASSOR... men annars är ju spotify grymt.

Hos oss går det ofta en spellista med eurodisco från 90-talet.. perfekt att ladda inför en lördagkväll till. :-)

Mina nostalgiskivor, annars, är Gamla Kylie, Heart, Bon Jovi, Vixen, Return (Åh älskar)... och Europe, försåss... ja typ sånt.. så många minnen..

2016-02-06 @ 23:13:37
URL: http://www.candygirl.nu/
ansepanse säger

visst är det så, musiken gör att man kommer ihåg
kramar <3

2016-02-07 @ 17:55:26
URL: http://kinaguld.blogg.se
Popprinsessan säger

Älskar musik! Och så många underbara låtar det finns när man börjar gräva :-) Städade en hel dag till Europe och det gick som en dans när jag fick skråla med!
Kram

2016-02-10 @ 09:40:58
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: