Längtan till snödrivan

 
 
Idag är det +-0 ute och lukar vår!
 
Underbart!  Vips föds en längtan
att sitta i en snödriva på ett renskinn
och dricka kaffe...
 
Men ännu är det grått och mulet
ute, jag hoppas dock att solen ska
visa sig lite senare. För i så fall
ska jag nyttja friskvården och
ta en härlig promenad.
 
I väntan på det så ska jag ta tag
i en intervju med en fjällaktör i Åre,
11 intervjuer återstår att genomför
inom ramen för projektet och jag
börjar se slutet...
 
Att intervjua är superroligt, men
ett väldigt tidskrävande sätt att samla
in empiri. De senaste åren har jag inom
ramen för mina projekt gjort närmare
100 intervjuer.
 
Därför känns det skoj att byta
format och istället jobba med fokus-
grupper inom ramen för det senaste
projektet som jag är involverad i.
 
Bogge är i alla fall kry och
åter på förskolan i dag, tror att
han gjorde sig lite ynkligare och
sjukare än vad han var för att
få en mysdag hemma ;-P
 
 
 



Lena i Wales säger

HÄr i Wales är det regnigt och mycket blåsigt och ca 10 grader varmt, fast det känns kallare ute.
Kul med intervjuandet! Lycka till!

2016-01-27 @ 09:03:16
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
znogge säger

Vi har nu +7 grader och all snö är borta men det är ok för min del. Februari är alltid kallast här så jag tror inte att faran är över än ;-)

Klart att det är mysigt med en dag hemma hos mamma!

Kram

2016-01-27 @ 09:34:01
URL: http://znogge.wordpress.com/
Cissi säger

Det var tur att vi åkte pulka både i helgen och i måndags, igår regnade så all snö är helt borta!

Nu längtar jag ännu mer till våren, men förstår såklart att det kommer komma flera backslag...tyvärr ;)

Kram

2016-01-27 @ 09:50:04
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Jessica Högberg säger

tycker jag han gjorde rätt i. en mysdag hemma när man är frisk mitt i veckan är man värd ibland=)

2016-01-27 @ 12:19:59
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: