Såg någon?!

 
 
Första tanken är som vanligt:
Såg någon?!
 
Fy tusan vilken vurpa jag
gjorde när jag var på väg hem
från Avaträsk ikväll.
 
Jag var alltså på väg i motsatt
riktning till hur cykeln landade...
 
När jag skulle växla upp lyckades
jag på något knasigt sätt få hjärnsläpp
och trycka in frambromsen.
 
Det tog tvärnit och jag slog
runt. Hjälmen fick en smäll, båda
knäna och en hand/handled.
 
Telefonen flög ut, liksom vattenflaskan
och ett stag till framskärmen.
 
Men på nått sätt slet jag upp 
cykeln och började cykla hemmåt.
 
Väl hemma insåg jag att 
vattenflaska och delen till
framskärmen var borta.
 
Snälla grannen skjutsade mig
att hämta det och nu har jag 
landat här hemma och inser 
vilken tur i oturen jag hade.
 
Ny hjälm ska definitivt 
inhandlas under veckan!
 
 
 
 
 
 
Inget egentligt blodvite,
men öm och blåslagen.
 
Hjälm är något som jag 
varmt rekommenderar alla!
 
Och så här i efterhand kan jag
vara efterklok och säga att jag 
nog borde legat i soffan med
en bok och ett vinglas ist ;-p
 
 
 



Popprinsessan säger

Men oj! Och aj! Vilken tur att det gick "bra"!
Hoppas ni har ett bra sommarlov framför er!
Kram

2016-07-03 @ 21:50:53
Emilie säger

Nej, men gud vad läskigt det där lät! Tur att det gick "bra" ändå, alltså att du inte behövde åka in till akuten :/

2016-07-03 @ 21:55:21
URL: http://aliems.blogg.se
Anonym säger

Huvvaligen😱 skönt att det gick bra och så viktigt det är med hjälm!
Ha det bra och cykla lugnt!
Kram

Svar: Ja nu vet barnen svart på vitt vilken nytta hjälmen gör... En ny är inköpt och blåmärkena har börjat blekna, så nu kan jag snart ge mig ut igen :-)
Therese Bjärstig

2016-07-03 @ 21:58:06
www.nogg.se/fjellripa säger

Hoppas allt är bra. Kan du fortfarande inte komma in på min sida då det är så tysrfrån dig eller är det nåt annat fel ;-)

2016-07-03 @ 23:25:54
Linda/Candygirl säger

Men fy... vilken sabla tur du hade hjälm. Och tur att ingen handled rök. Ta det lugnt och plåstra om dig. (hur gick det förresten för tfn?)

2016-07-04 @ 09:24:20
URL: http://www.candygirl.nu
åsa i åsele säger

Meen fyy, himla läskigt.
Med den karma vi besitter Du å jag så borde Du stannat hemma... men tur i oturen, bra Du hade hjälm.
kram

2016-07-04 @ 09:36:15
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Nina grannen säger

Har alltid hävdat att motion är farligt och jag får bara mer belägg för det 😜 Fniss. Tur att du hade hjälm och att det gick okej för dig. Kramar

Svar: Ja nu har jag totalt hemfallit i lättja... Motion känns fjärran, men nu börjar iaf blåmärkena börjat försvinna iaf ;-p kram!
Therese Bjärstig

2016-07-04 @ 19:00:20
Camilla säger

Ojoj! Bra du hade hjälm och att det gick bra trots allt! Jag har själv ÄNTLIGEN köpt en hjälm, typ hundra år för sent. Men det känns verkligen mycket tryggare att cykla med hjälm än utan.

2016-07-06 @ 18:25:00
URL: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: