Blöt meditation

En av många foton i min telefon
från tidigare rundor kring sjön.
 
 
Slingan kring Bergvattensjön är
vacker oavsett tid på året och
väderförhållanden.
 
Idag öste regnet ned under min 
runda, vilket verkligen var meditativt.
 
Regnet gjorde att jag lämnade
telefonen hemma och sprang
utan musik.
 
Jag hörde regnet, jag kände
regnet, jag doftad regnet och
jag smakade regnet.
 
Alla sinnen fick sig en 
rejäl dos sommarregn,
och som jag njöt!
 
För ett par år sedan, eller 
i ärlighetens namn bara för
någon vecka sedan, hade 
jag inte ens kommit på
tanken att ge mig ut...
 
Den inre friden fick sig dock
en liten törn då något barn tagit
och gömt Lurans glasögon 
medan hon simtränat.
 
Vi letade, letade, letade och
frågade om någon sett dem,
men alla nekade.
 
Till sist hittade vi dem gömda på
golvet, under en bänk.
 
Tur att de inte gått sönder...
 
Oavsett om det var ett oskyldigt bus
som gått överstyr eller var gjort av
illvilja så blev jag arg. 
 
Glasögon är inte direkt billigt,
och Luran behöver dem ju!
 
Så jag passade på att berätta för
barnen i simgruppen att man inte
tar andras saker och gömmer dem,
och jag hoppas att den som gjort
det tog åt sig och inte gör om det :-/
 
Men slutet gott allting gott,
vi hittade dem och de var hela
vilket var det viktigaste!
 
 
 



åsa i åsele säger

Absolut. Vissa saker "busar" man icke med. Glasögon är både nödvändiga å dyra. Slutet gott... kram

2016-06-17 @ 15:48:33
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Angelica säger

Fy usch för att ta saker. Systers Vidar blev av med telefon i skolan ur byttan som fröken samlar in. Som tur är kom den oxå fram dagen efter. Men så arg man blir. Hoppas ni har det bra i regnet. Kram från ett mulet men varmt Trollhättan.

Svar: Näe så surt! Det är ju a och o och bli fostrade så man har vett att skilja ditt från mitt och få med sig lite sunt förnuft å respekt kan jag tycka... Tänkte faktisk på dig i helgen då jag satt å mumsade rökt fläsk å tunnbröd, en riktig Kronby lunch :-D Massa kramar!!!
Therese Bjärstig

2016-06-17 @ 21:05:02
Lena i Wales säger

Vilken härlig runda!
Vad tråkigt när någon gör så, men kanske var det ett barns oförstånd som ledde till det. Bra att du sa ifrån och gav dem en tankeställare.
Ha en bra helg!

2016-06-18 @ 08:56:16
URL: http://lenaiwales.wordpress.com/
Znogge säger

Vilket ofog att gömma Lurans glasögon. Tur i alla fall att de inte var förstörda och bra att du sa till barnen.

Kram

2016-06-18 @ 13:44:35
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda/Candygirl säger

Vilken tur ni hittade dom... det var ju inget kul skämt.

Jogga i regn är skönt. men det blir lätt att strunta i det... För det ska vara varmt om man ska bli blöt, tycker jag. Därför har det blivit mycket styrka en period för mig. Hoppas dock på en runda i em.

2016-06-22 @ 12:43:29
URL: http://www.candygirl.nu/
ansepanse säger

vilken tur att glasögonen inte hade gått sönder, de är ju som du säger inte helt billiga
kramar <3

2016-06-22 @ 18:10:43
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: