Arbetsintensivt

 
 
Först ett boktips i form av
Inger Henricsons Flyttfåglarna.
 
Inte lika fängslande som debuten,
men klart läsvärd bok med glimtar ur
vardagen för tidigare generationers
kvinnor likväl som spännande
referenser till historien. 
 
Och jo, jag grät i slutet av boken.
 
Här behöver jag förvisso inte slita
med djur, ladugård och mjölkning,
men har ändå några arbetsintensiva
dagar bakom mig.
 
En ansökan är inne, ett kapitel 
publicerat, och idag kom beskedet
att en artikel äntligen blivit accepterad
för publicering efter årslång process!
 
Dessutom skickade jag in en
artikel till en tidskrift i går och
ytterligare en artikel gick iväg till
språkgranskning idag.
 
Rena rama ketchupeffekten!
 
Så skönt att få iväg lite saker så
att man får kraft och fokus att
påbörja nya manus.
 
Nu har jag emellertid lite ofrivillig 
ledighet då internet ligger nere :-(
 
Felsökning pågår visst, 
så jag hoppas jag snart
är uppkopplad igen!
 
 
 
 



tess säger

Vad härligt och roligt för dig! Lycka till med allt nu!

Svar: Tack snälla ❤️
Therese Bjärstig

2016-11-16 @ 19:49:38
Mammsen säger

O jag blir aldeles matt bara av att höra om alla dina åtaganden. Grattis för det som gått din väg och lycka till med det som ör på gång.

2016-11-16 @ 21:24:15
URL: http://Mammsen.wordpress.com
Znogge säger

Så roligt för dig. Varmt grattis!

Kram

2016-11-16 @ 22:26:17
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: