Plan B

 
 
Det blir sällan som man tänk
och/eller planerat har jag lärt mig.
 
Nu för tiden har jag ofta en 
plan B eller C på lut.
 
Som alltid när jag ska iväg 
så kom sjukdom ivägen :-(
 
Bogge vaknade och klagade
på att hjärtat slog fort, han
var blek och skakis...
 
 Så bara ringa granne/gudmor 
som var underbart snäll och
lät honom vara där medan jag
ringde förskoleklass och 
sjukanmälde och sjukan
för en tid.
 
Ringde även maken så att
han var beredd att åka hem 
när/om vi fick tid på sjukan.
 
Själv kunde jag inte ställa in
då jag hoppat in för en kollega
och själv var lite av en plan B.
 
Mitt i allt ringer grannen och
meddelar att Bogge kräkts...
 
Ingen feber men kräksjuka
går så sjukstugan bad oss avvakta
men givet komma ner akut om han
kännde av hjärtat igen.
 
Maken åkte hem i ilfart och avlastsde
världens snällaste granne, men lunch
och middag åt Bogge med god aptit
utan mer kräkande...
 
Skrämde oss alla rejält,
men han var mest ledsen att inte 
få åka med till farmor. Men idag får
han ansluta då han är ok :-)
 
Men någon jakt för mig och
gubben blev det inte då jag är
hemma med Bogge.
 
Planen är istället att äta en god 
frukost, lyssna på mysig adventsmusik
och börja plocka fram advent här hemma!
 
 
 
 
 



Linda/Candygirl säger

Stackars liten. Hoppas det inte var nåt mer än lite kräk.

2016-11-19 @ 10:11:36
URL: http://www.candygirl.nu
Cissi säger

Typiskt...Krya på Bogge <3

Jag tjuvstarta med att julpynta på jobbet igår ;)

2016-11-19 @ 13:08:05
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Popprinsessan säger

Men stackars Bogge! Hoppas han mår bättre! Trist när det alltid ska strula till sig! Men jag hoppas att det blev en mysig dag ändå. Kunde inte låta bli utan shoppade lite "jul" idag.... :-)

Kram och trevlig helg!

2016-11-19 @ 16:29:34
URL: http://www.popprinsessan.se
ansepanse säger

vad skönt att det inte var något allvarligt med Bogge <3 och roligt att att fick åka till farmor ändå, fastän det blev lite senare
kramar <3

2016-11-20 @ 19:19:47
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: