Rikedom

 
 
 
Nu är köket städat och fint igen 
efter att vi har tagit reda på
älgkött. 
 
Puh! Att jaga älgen och äta
den har jag inga problem med,
men att ta reda på, mala och
frysa in är mer ett onödigt ont.
 
Har riktigt ont i rygg, nacke
och axlar, så det känns skönt
att få kasta omkull sig i 
soffan nu...
 
Men när frysen är fylld med
kött, bär, svamp och fisk så
känner jag mig rik som ett troll!
 
 
 
 
 
 
Till middag blir det givetvis
pinfärskt älgkött, så jag ska snart
ta och fixa en pepparsås, duka och
tända lite ljus i mina höstlyktor.
 
Enkla att pyssla ihop med
lite löv, sprayfärg och glas/burkar!
 
 
 
 
 
Önskar er alla en riktigt
fin lördagskväll!
 
 
 



Duaa Alsharifi säger

Va fint

Kolla in min blogg
Yamani.blogg.se

2016-09-17 @ 17:24:13
URL: http://yamani.blogg.se/
åsa i åsele säger

Vill Du veta något, typ 50 m från vår ytterdörr har en björn varit å lämnat sin skit, inte kul. Det är väl därför vi icke har ett djur i vårt närområde, varken rådjur eller älg.

Mindre kul då Elin å kompisar går ju själva å vem vet vad som händer om björnen är vid vår väg då de kommer.

kram

2016-09-17 @ 18:01:59
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Johanna - Livet vid havet säger

Ja, ta reda på kött är jobbigt. Det gjorde vi förr när mormor & morfar var aktiva bönder. Men det är sååå gott när det väl är gjort! Ha en fin kväll! Kram

2016-09-17 @ 18:14:58
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
Ing-Britt säger

Hej finaste vännen!
Vill börja med att skicka dig en stooor grattiskram till din nya titel. Ett bevis på att du är riktigt duktig på det du gör och något du ska vara riktigt stolt över.
Hoppas du blivit helt bra från din förkylning och att du inte kommer få lida allt för mycket av styckandet.
Här har veckan mest bestått av arbete och med morgondagens pass kommer jag upp i 72h den här veckan...lite väl mycket så jag hoppas på en lugnare kommande vecka. Känns ju att man inte är 20 längre.
Kramar i massor ❤️❤️❤️

2016-09-17 @ 21:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: