Hönan eller ägget?

 
 
 
 
Orsak och verkan är inte
det lättaste att få perspektiv på,
så jag har grubblat ordentligt i helgen
och insett att prioriteringar
är a och o.
 
Och när det gäller avvägningar
mellan arbete och privatliv så
känns egentligen beslutet självklart.
 
Men jag är en plikttrogen "duktig
flicka" som har svårt att säga nej
och/eller ställa in saker, så beslutet
var ändå inte helt lätt att fatta.
 
Dock känns det nu som om en stor
tyngd lyfts från mina axlar samtidigt
som jag är lite stolt över att jag
kommit till insikt och tagit
beslutet.
 
Här kursar maken i dag,
och själv ska jag läsa in material
samt se föreläsningar/instruktioner
inför morgondagens pedagogiska kurs.
 
Lite surt att kursdagen ligger på en måndag
denna gång så man får "offra" en söndag,
men å andra sidan har jag ju frihet/möjlighet
att plocka igen denna tid om det är fint
väder under påsklovet tillsammans
med ungarna :-)
 
 
 
 
 



Znogge säger

Duktiga och snälla flickor i all ära men det är också viktigt att kunna säga nej. Det har jag lärt mig med tiden så kanske har min duktighetsstämpel fått sig en törn vilket jag tror är nyttigt...

Kram och ha en bra söndag!

2017-04-09 @ 11:08:12
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: