Bra jobbat

 
 
Nu gör jag helg,
klappar mig själv på axeln
säger "bra jobbat", och avnjuter
ett glas rosé i väntan på att maten
ska bli klar (maken grillar).
 
Jag är så imponerad på de kollegor
som jag har som drar ihop en artikel på
ett par skrivardagar eller någon vecka.
 
Själv har jag haft en idé och outline
till en artikel som legat och grott i 
7-8 månader, men som jag aldrig
hunnit (läs prioriterat) att ta tag i.
 
Tack vare årets regniga semester
och en intensiv insats under ett par
dagar denna vecka så har jag nu
dock äntligen ett utkast klart!
 
Det måste givetvis filas på, 
och slutdiskussionen måste utvecklas 
innan det kan språkgranskas och skickas
in till en tidskrift...
 
Men nu finns ett manus :-)
 
Jag rider på den känslan och
önskar er alla trevlig helg!
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: