Året som gått i korthet

Januari:
Gröt, skogspromenader, lite VAB då
magsjukan slog till och en slutrapport
summerar denna månad rätt bra.
 
Februari:
Är barnens födelsedagsmånad och
de firas, jag åker en sväng till Jönköping
för ett nytt utvärderingsuppdags räkning,
och jag blir sjuk och tappar träningen igen
för hundraelfte gången :-(
 
Tungt jobbmässigt då jag dels förlorar
en kollega i cancer i Norge, dels får
jobba dubbelt för att få ett projekt 
att gå ihop på grund av sjukskrivning.
 
Mars:
Vi tingar valp och spånar lämpliga namn.
En natt på hotell med bror och familj då
barnen får sin julklapp i form av lekland och
shoppning. Bogge tar den gröna Baddaren
och jag antas till ReaL programmet.
 
April:
Bilturer för att spana efter älg och
björn. Och jag får vara med när grannen
gör kaffekorv. Vi firar påsk och har lov.
Och Bogges hjärta skrämmer oss rejält.
Luran köper sin examensklänning själv.
Valborg firas hos mormor och morfar.
 
Maj: 
 Familjen åkte och träffade valparna och
tittade ut vår blivande familjemedlem.
Vi åker till Prag på en välbehövlig och skön
semester med bästa kusinen/grannen.
Avslutar en PDK kurs och håller fokus-
grupper i fjällen. Bogge tappar sin första
tand och får en ny cykel.
 
Juni:
Eroz flyttar hem till oss ❤️ Examen 
och så blir jag rejält sjuk i samband med
en stor internationell konferens i Umeå.
Midsommar firas i stugan, barnen
har sommarlov och jag varvar semester
och jobb utifrån vädret, och då det regnar 
får jag mycket gjort ;-)
 
 Juli:
 Vi är i stugan och lär känna Eroz mer
och mer. Jag fyller år och blir så uppvaktad.
Vi fiskar och äter surströmming. Faster 
Kerstin ordnar en stor släktträff.
Luran får en iPhone och Bogge investerar 
i ett kastspö på Åselemarknaden.
 
Augusti:
Junsele djurpark med barnen och
mormor. Dåligt väder - regn och åska.
Bogge börjar första klass och Luran
tredje klass. Får generalpunktering och
stoppar världens godaste korv. Jag och
Flourtanten har tjejhelg med döttrarna
och bor på hotell, shoppar och myser.
Köper ny GPS/pejl till Eroz och skit
vädret fortsätter. Jag föreläser i Gullviks
inspirationsskog. Maken bygger hundbur
och jag snor ihop en artikel i rekordfart.
 
September:
Vi köpet en egen stuga - äntligen!
Skitvädret fortsätter och älgjakten känns
ovanligt oinspirerande.
Dåligt med trattisar men mer med 
taggsvamp. Skogsträning med Eroz
och hittar massor av sopor i naturen :-(
Firar en rekordsnabb publicering.
 
Oktober:
En tung månad arbetsmässigt,
dålig utdelning på ansökningar under
året, men som tur är publiceras iaf en
rad rapporter och artiklar. 
Skitvädret fortsätter, jakten går tungt
men jag får iaf en ko i backen.
Nya stugan gör dock att humöret är
på topp och vi är där och rensar
och fixar så ofta vi kan.
 
November:
Jag jagar gröna julkulor med ljus 
och lykta, åker till Stockholm på 
ett intressant nyckelbiotopmöte.
Jobbar, stressar och backar på en
brevlåda med nya bilen... Barnen har
höslov och Luran fixar läsbingon galant!
Vi firar bröllopsdag med en gemensam
jaktdag så som brukligt. Och firar 
goa grannen som fyller tant 💕
 
December:
Ett intensivt arbetsår är till ända
och jag kämpar ända in i kaklet med
en slutrapport och årsrapport. Min första
doktorand disputerar, och jag är både glad 
och stolt över att fått vara med på denna resan.
Regnet byts ut till snö och busväder och
snöskottning hör till vanligheterna. 
Vi binder kransar och dricker glögg
och julen firas här hemma tillsammans
med nära och kära, pappan i huset firas på
sin födelsedag och nu väntar strax ett
nytt spännande år!
 
Klart är att året som gått gett mig en
mängd erfarenheter, minnen och
upplevelser.
 
Glädje, sorg, med- och motgång,
nya bekantskaper, fördjupad vänskap
och vänner som tycks förvinna, dyrköpta
erfarenheter och generösa människor
likväl som de som åker snålskjuts,
nyfödda, skilsmässa, sjukdom och dödsfall,
lycka, lust och lathet blandas i en mix
som utgör själva livet.
 
2018 hoppas och tror jag blir ett
riktigt bra år - jag tänker i alla fall 
göra allt i min makt för att bidra till det!
 
 
 



åsa i åsele säger

Livet i en kort sammanfattning :)

Det har varit ett bra år, ja egentligen så har det faktiskt varit ett bra år även om jag gnäller ;-)

Jag tycker Du har hunnit med en massa olika saker,
både privat och jobbmässigt, och trots motgångar så har Du lyckats med det mesta.

kram

2017-12-30 @ 20:48:15
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Jessica Högberg säger

Alla år innehåller glädje och sorg men ditt år låter fint!
Gott Nytt 2018 önskar jag Er!!

2017-12-31 @ 10:13:30
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Sussi säger

Verkligen ett händelserikt år. Jag som missat så mycket tackar för den genomgången :) Grattis lite extra till hundköp, stuga och doktorand titel. Ha nu ett riktigt gott nytt år! :)

2017-12-31 @ 10:41:52
URL: http://nouw.com/enkelthemma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: