Glögg och granris

 
 
Kvällens tema har varit glögg 
och granris. Men framförallt 
trevligt sällskap!
 
 
 
 
Martina, Elin och Helena
kan det här med att bjuda 
på sig själva ❤️
 
Vi har hunnit med att testa
Morbergs glögg, en supergod 
rabarberglögg, Blossas vanliga
glögg och den med enbär och
lingon samt årgångsglöggen.
 
Vi har även surrat en massa och givetvis 
även bundit kransar, det är ju så mycket
lättare när man har en utbildad florist
i gänget som berättar hur
man ska göra!
 
 
 
 
Elin satsade på renhorn, kottar
och snöflingor - den kommer att göra
sig så fint på deras nya farstubro!
 
 
 
 
Även Martina satsade på renhorn,
men satte guldkant och spets på
kransen liksom tillvaron.
 
 
 
 
Själv nöjde jag mig med näver
och kottar och en hjort jag
hittat i gömmorna.
 
Så vidare fluffig blev inte
min krans utan rätt hårt bunden.
 
Nu undrar ju alla hur Helenas 
krans såg ut men jag lägger ju
givetvis inte ut facit ;-)
 
Men jag kan avslöja att den var
stor, fluffig, symmetrisk och
alldeles, alldeles underbar...
 
Tack för ikväll - förhoppningsvis
startade vi just en ny tradition!
 
 



christin säger

Det var väl en himla mysig tradition på alla vis som ni startade 8-)

Svar: Ja jag hoppas det blir tradition :-) ha en fin helg i snöovädret ❄️
Therese Bjärstig

2017-12-07 @ 08:37:50
Marie Svensson säger

Åå lite färg på den tomten ;-) Har just stoppat en laddning i brännugnen. I år är färgtemat "fjällräven" med inspiration av naturens alla härliga nyanser. Endast en röd/grå tomte blir det (på beställning). Och en rosa.. även den beställd. //Marie

Svar: Den hade färg, jag målade den vit 🙈😂 och gör du keramik?!?! Spännande! Kram
Therese Bjärstig

2017-12-07 @ 12:00:01
Linda/Candygirl säger

Tycker din blev fantastisk ju.. en sån vill jag ha!

2017-12-10 @ 15:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: