Lucia morgon

 
 
Tiiiidig Lucia morgon,
närmare bestämt 02.45.
 
Tassar ner och chockar maken
med att göra rödbetssallads och
köttbullesmörgåsar innan han åker
till jobbet strax efter tretiden.
 
Som han konstaterade
- det var nog både första och
säkert sista gången
det hände ;-)
 
Men ryggen gjorde att jag ändå
inte kunde sova så nu har även
jag ätit tidig frukost och sitter 
med en kaffe, tända ljus och
väntar på Luciafirandet på
TV vad det lider...
 
En av de mysigaste mornarna 
under hela december ❤️
 
 
 



Jenni säger

Glad Lucia!

Oj, det var mig en tidig morgon! :)
Men håller med, en av årets mysigaste dagar, jag hade ynnesten att få vara i kyrkan och titta på luciatåget, himla mysigt och man kommer i sån skön stämning :)

Ha en fin fortsatt vecka!
Kram

2017-12-13 @ 09:44:42
christin säger

Ja visst är det mysigt med lucia... minns främst när jag gick skola himmä i Ormsjö. När man drog iväg med sparken genom halva byn och det inte fanns så många lysen som idag efter vägen. Då lyste det i ladugårdarna därför att de flesta hade kor som skulle mjölkas. Och när man stod och tittade ut genom fönstren i gympasalen så lyste det lite här och där i Lövstrand också och nån enstaka bil... DET var magiskt!!
Hoppas ryggen ger sej!

Kramar!!!!

Svar: Vilket fint och mysigt minne du delar med dig av ❤️ Tack! Önskar dig en underbar dag och hoppas du njuter av advent och juletiden! Kramar!!!
Therese Bjärstig

2017-12-13 @ 09:59:39
ansepanse säger

uj, det var en tiiidig morgon
stackars dig med värkande rygg <3
här kommer jag att titta på reprisen av Lucia-morgon, vill inte missa den helt, det är en inkörsport till julen tycker jag
här har vi plusgrader idag och den vackra snön vi haft ett par dagar smälter nu bort och allt är så vått och slaskigt
massor av kramar till er alla <3 världens finaste och trevligaste lilla familj <3

2017-12-13 @ 13:21:28
URL: http://kinaguld.blogg.se
Znogge säger

Visst är det något visst med Lucia. Imponerande att du orkade upp så tidigt för det hade jag aldrig gjort.

Kram

2017-12-14 @ 16:25:57
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: