Ut med granen

 
 
Okej, jag erkänner...
 
Jag tänkte landa i soffan, 
eller möjligen ta mig på bio
(men följde Znogges råd att
hyra Solsidan istället vad
det lider).
 
Men då tomtarna var borta kände
jag att det var lika bra att ta bort 
stjärnor, stakar och julgranen med.
 
Hm... vet att vissa klär granen kvällen
innan julafton, men då börjar en annan
som haft den sedan mitten av november
fundera på nästa års tema/färg...
 
 
 
 
 
Tillsammans med ungarna har jag
bestämt att nästa års jul går i färgerna 
vitt och rött. Så jag ska investera i fler
vita julkulor på rean om jag får tillfälle,
samt bunkra mängder med polkakäppar.
 
Röda julkulor har jag däremot
gott om i mitt ständigt växande
”kullager” :-)
 
 
 
 
Här hemma är nu köket lila och grått, 
och det enda juliga kvar är adventsljusen
och min älskade kyrka i fönstret.
 
Blev som vanligt så rent och
fräscht när julen stökades undan,
men inser att om någon passerar
vårt hus så tror de nog att här bor
någon som inte alls firar/gillar jul,
de skulle bara veta 😂🙈
 
 
 
I vardagsrummet blev det lätt, 
hjortgardinerna och hjortarna får
vara kvar, tomtarna försvann liksom
granen, istället fick Lurans fd bord
(hon fick nytt skrivbord i julklapp)
agera ett litet ”nyårsbord” med 
ljus, blommor, glas, bubbel
och godsaker.
 
Den svarta korgstolen hamnade i
uterummet då ingen ändå satt i
den utan den agerade bara
”tipp” för barnens kläder.
 
Jag har dessutom 
hunnit beställa tårta till gubben
så nu känner jag mig nöjd och
i fas igen ;-)
 
Nu får jag lägga lite tid på Eroz framgent,
och se om jag minns några av alla de
bra övningar Miranda lärde mig då
jag gick ringträning med Mac.
 
Åsa fick mig nämligen att inse att det
snart är vintermarknad i Åsele och 
således ett fint tillfälle att ställa Eroz.
 
Skogsträning har prioriterats famför
koppelträning, så jag har onekligen det
jag gör kommande månader...
 
 
 



znogge säger

Tror du blir lika nöjd med att hyra den och se den senare. Förvisso tyckte vår dotter att den var toppan man allt är som vanligt en smaksak :D

Kram

2017-12-28 @ 20:27:26
URL: http://znogge.wordpress.com
Åsa säger

svar Julgranen kom upp med hjälp av traktor och envishet 😜 Så jäkla märkligt att Du icke kan kommentera
Tack för idag å välkommen åter när Du är i mina trakter 😶 Kram

2017-12-28 @ 22:11:47
Britt säger

Jasså du har städat bort julen,jag har också börjat att ta bort "lite"men resten åker efter nyår...Vi ska också åka till Kroatien (Markarska) i aug med släkten,jag har bjudit gubben för han fyller jämt..Här nere har vi också fått mycket snö men i morse kom det regn och nu är det plussgrader.
Nu ska jag ta mig en tur med mina stavar(bungy pump) måste få upp flåset,inte så roligt att gå utan hund.Saknaden är fortfarande så stor han fattas mig.Önskar dig ett Gott Nytt År.Kram

Svar: Åh ska ni med till Kroatioen, låter som ett mysigt firande. Vi åker ju också pga födelsedag, och vi får med vänner också så det blir kul! Snön vräker ner här, så träning blir det dåligt av, för maken fick ta hem traktorn för att få undan snön, det hade blivit så höga drivor så jag orkade inte skjutsa upp snön över dem längre... Förstår så att din fyrbenta vän saknas, de är ett sådant ovärderligt sällskap och jag kan än i dag fälla en tår för Dobby när saknaden kommer över mig. Men Eroz är go och snäll och växer för var dag, både bildligt och i mitt hjärta - så på sikt tror jag han kommer att bli mig lika kär <3 Allt gott till dig på det nya året Britt! KRAMAR
Therese Bjärstig

2017-12-29 @ 11:22:18
Frida - Vita Villan säger

Så skönt att ha städat bort julen! Vi firade ju sista julen igår så än har jag inte haft en tanke på att plocka bort julsakerna. Jag tycker ju ändå att det är mysigt med röda gardiner i köket och stjärnorna i fönsterna så de får nog hänga kvar ett tag till ändå. 😁 Kram

2017-12-29 @ 23:17:43
URL: http://viitavillan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: