Avbrott

 
 
Ett välbehövligt avbrott i dagens
arbete så här mitt i veckan tog
jag mig med en promenad.
 
Har varit några intensiva dagar,
och i morgon åker jag till Jönköping
för möte inom ramen för ett uppdrag
för Jordbruksverkets räkning.
 
Så då passar det bra att ladda
batterierna med frisk luft, inte
minst efter att febern hållit
mig inne på tok för länge.
 
 
 
 
Njuter så av att vistas i skogen,
och på tal om just det så kan jag
nu med glädje sätta punkt för mitt
projekt om skogens sociala värden.
 
(Eller punkt och punkt, jag väntar
ännu på att två vetenskapliga artiklar
ska gå igenom reviewprocesserna...)
 
I dag gick i alla fall pressmeddelanden ut
från både Skogssällskapet och universitet
med utgångspunkt i den svenska rapporten
som nu är tryckt och klar :-)
 
HÄR kan den nyfikne klicka sig vidare
för att ta del av resultaten, alternativt HÄR
eller kika på rapporten HÄR.
 
 
 



Anonym säger

En promenad i skogen ger alltid energi och lite nya perspektiv tycker jag. Hoppas att du får det bra på din tripp hit till Jönköping.
Kram Annika

2017-02-16 @ 06:34:26
URL: http://annikakortogott.blogspot.com
Tina säger

Jönköping? Såååå nära mig ju vännen! Åh vad jag önskar att vi kunde ses! KRAM

2017-02-16 @ 09:47:10
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
ansepanse säger

då kommer du ju att vara rätt nära mig
visst är det skönt att ladda batterierna genom att vara ute i naturen och promenera
kramar <3

2017-02-16 @ 18:47:12
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: