Fredagslyx

 
 
 
 
Förutom att sträckse serier ägnar
jag denna dag till att göra så lite som
möjligt - välbehövligt och skönt!
 
Just nu ska jag bädda ner mig
i soffan med en kopp te (ICAs 
chaite är en ny favorit!) och
bläddra i senaste Lantliv.
 
Det var år och dag sedan jag
köpte denna tidning eller 
inredningstidningar över lag
(förutom något julmagasin).
 
Men i detta nummer ska det
vara ett inslag om Jonna vars
blogg jag följer sedan många
år tillbaka så då blev jag lite
nyfiken och slog till.
 
I köket huserar pappan i huset
som ska överraska oss med en 
trerätters, jag har ingen aning 
om vad det blir men njuter av
att själv slippa laga maten :-)
 
Fredagslyx och ledighet 
då den är som bäst!
 
 
 
 
 
Dessutom tittade grannarna in
med rosor och nybakt sockerkaka
till oss som krya på present ❤️
 
Hur snällt är inte det?!
 
Så nu har jag ersatt de vita 
kryssen i vasen på köksbordet
med rosor istället :-)
 
 



Znogge säger

Vilka omtänksamma och rara grannar ni har. En trevlig och inspirerande tidning är sällan fel. Jag får ärva en del av äldsta fröken som jobbar på förlaget. Vardagslyx :D

Kram

2017-01-06 @ 15:38:49
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda/Candygirl säger

Mys. Vi har anlänt till Kalla Lilla Gula Huset. 10 grader inne. Nu har vi dock fått upp väramen, ätit lunch och tagit en härligt fräsch promenad. Bara sex grader ute nu. . Men blåsigt.

2017-01-06 @ 15:56:30
URL: http://www.candygirl.nu
Amanda Jona [SPONTAN] säger

Låter underbart! :)

2017-01-07 @ 08:48:27
URL: http://spontan.blogg.se
Britt säger

God fortsättning på året...Läste att ni har haft spysjuka,det värsta man kan ha.Här har året börjat med en förkylning men det går över...
Jag köper också kuddar,älskar det.Och gubben muttrar vad ska du med alla kuddar till.Men han ser ju inte när man byter ut på sofforna.....
Idag har vi bara 6 grader ute och igår var det 27 så får se om det blir någon promenad.Har blivit så slö sen vi fick ta bort vår hund,saknar honom så hjärtat värker.
Önskar dig en fortsatt skön helg med de dina.Kram

Svar: God fortsättning själv! Visst är det skönt då kylan släppt så man kan vara ute, och jag förstår att saknaden är enorm ❤️ De fyrbenta är ju familjemedlemmar som verkligen har en plats och lämnar tomrum när de försvinner... vi for till skogs med bus i dag och härjade loss, blir så glad när han slipper koppelpromenader :-) kramar!!!
Therese Bjärstig

2017-01-07 @ 10:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: