Fröken Frimans krig

 
Emmy spelad av Mara Kulle är en av de starka
personligheterna i serien som man inte kan 
låta bli att älska.
 
 
Vi har just plöjt första säsongen av
Fröken Frimans krig.
 
Och håller nu på med säsong två,
och har till min stora lycka säsong
tre kvar att se sen :-)
 
Har ni inte sett - se!!!
 
Underbara historiska miljöer,
för att inte tala om hur serien
dokumenterar kvinnors kamp
för rösträtt och jämlikhet.
 
Dessutom är en mängd av 
Sveriges bästa skådespelare
med i serien.
 
 Och som grädde på moset
finns även en dokumentär om
verklighetens kvinnor på fröken
Frimans tid.
 
Och en fjärde säsong håller
även på att spelas in :-)
 
 
 



åsa i åsele säger

Har faktiskt inte sett ett enda program,
har ju aldrig riktigt gillat svenska serier...

Idag har vi ju nästan sommarvärme,
bara minus 17 :)

kram

2017-01-06 @ 14:21:10
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
christin säger

Ja det är en helt magisk serie och dokumentären är lika bra även om den bara går till att kvinnorna äntligen blev myndiga och fick rösträtt. Jag önskar och hoppas att de kan tänka sej att göra en fortsättning, för det är ju trots allt en hel del kvar att göra även idag. Och det är viktigt att kvinnor och män får veta att det faktiskt inte är så himla länge sedan kvinnor inte hade några rättigheter över sitt eget liv. Man glömmer så fort och Kvinnors rättigheter är som Norrlands rättigheter, det talas vitt och brett men det är ju mycket att önska fortfarande.
Riktiga magiska kvinnor var dom som jobbade och inte gav sej för att göra dessa förändringar. Dom kan man vara stolta över!!

Kram!!

Svar: Ja det är en underbar serie, har även sett dokumentärerna samt serien om Selma som jag också gillade!!! Idag trotsade vi busväder och for till skogs så Bus skulle få springa av sig, härligt! Sedan hem och bränna på kryddstarka korvar och till det surkål, nytt för mig men oj så gott!!! Kramar
Therese Bjärstig

2017-01-06 @ 18:44:06
ansepanse säger

jo, jag har sett den, visst är den bra
mamma och jag tycker lika mycket om den och det är roligt att de håller på att spela in en fjärde säsong också
kramar <3

2017-01-11 @ 19:10:03
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: