Innan vi dör

Banangröt och jordgubbar,
vardagslyx i all sin enkelhet!
 
 
Jobb och olika aktiviteter 
slukar dag för dag i ett nafs.
 
Redan är halva veckan avklarad,
där de två första dagarna veks 
till forskarmöte från lunch till
lunch här i Dorotea.
 
Kul att kunna nyttja hotellet
på orten och bjuda in istället
för att åka iväg :-)
 
Sedan har två av rapporterna
kommit åter, en för revidering 
och en som slut korr.
 
Så det finns att göra ;-p
 
Dock håller jag hårt på det 
här med prioritering och att
skilja jobb/ledighet åt.
 
Annars är det lätt att falla
i stressfällan när man jobbar
hemmifrån som jag gör.
 
Började förresten kika på
serien "Innan vi dör" vilken
jag kan rekommendera !
 
Nu väntar våfflor för ungarna
och gröt till mig innan vi åker
iväg på onsdax.
 
 
 



Znogge säger

Otroligt viktigt att hålla isär fritid och arbete och se till att man får en bra balans. banangröt lät gott :D

2017-01-25 @ 17:49:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Carolina säger

Det låter klokt! Det är lätt att tänka att man bara ska jobba en timme på kvällen och så råkar det blir tre...

"Innan vi dör" är superbra! Jag ser den med mamma, mysiga söndagskvällar! :)

2017-01-26 @ 07:47:41
åsa i åsele säger

Har inte hunnit se Innan vi dör, har dock tänkt...

Klokt att hålla isär jobb/fritid då Du typ "alltid" är tillgänglig på jobbet när Du nu jobbar hemifrån.

Jag vet om folk som haft svårt att sköta jobbet hemifrån eftersom hemmet krävde för mycket, svårt att särskilja arbetstid/hemmatid.

Ha en fin torsdag, kram

2017-01-26 @ 08:10:25
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
ansepanse säger

vad gott med våfflor och gröt också förstås, det gilla jag
jo, jag tittar på "Innan vi dör", den var ju riktigt spännande nu sist
kramar <3

2017-01-26 @ 19:06:49
URL: http://kinaguld.blogg.se
Cissi säger

Den serien vill jag se och flera andra svenska som jag har missat ;)

Kram

2017-01-27 @ 15:05:44
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: