Vårkänslor

 
 
Igår fick jag så fina blommor
av grannen 💕🌷
 
Med det mildväder som nu
plötsligt råder så får man
nästan lite vårkänslor.
 
 Men så kikar jag ut så inser jag att
det är full snöstorm ute?!
 
 
 
 
Vårvintern är dock en härlig tid,
och jag hoppas att jag i takt
med att ljuset återvänder 
får mer ork och energi!
 
Jag jobbar på det dagligen 
med bra val och medvetna
prioriteringar i stort och smått.
 
Och med små steg så märker
jag den successiva förändringen
i kropp och knopp - det motiverar!
 
 
 
 
 
I morgon väntar en resa till
staden och en disputation vid
min institution som känns lite extra
rolig då det är en doktorand
jag följt på rätt nära håll.
 
Inte kunde jag tro när jag själv
disputetade för lite drygt nio år
sedan att jag själv skulle sitta
med i en betygsnämnd :-)
 
 



%E5sa%20i%20%E5sele säger

Jaa usch vilket april väder, ogillas, jag var ute en kort stund å blää nä jag gillar det icke.

Fina blommor :)

Du får ta det lugnt å köra försiktigt,
jag vet inte om det är halt... men vägen till Umeå var spårig i måndags.

kram

2017-01-19 @ 15:07:03
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Farmor säger

Vilka fina blommor kör försigtigt i morrn,själv har jag jobbat extra hela veckan finns inge folk ska ut i natt med.Kram och ha det så bra.

Svar: Hoppas det gick bra att jobba ❤️ Och att ni har en mysig helg, antar att Helmer är hos er? Kramar!!!
Therese Bjärstig

2017-01-19 @ 15:26:06
Linda/Candygirl säger

blåsigt som sjutton här... men rätt varmt.

Kör försiktigt. kan nog vara halt.

2017-01-19 @ 16:29:28
URL: http://www.candygirl.nu
Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom! säger

så fina blommor

ansepanse säger

åh vilken ljuvlig bukett, verkligen en föraning om våren
kör försiktigt i morgon när du ska iväg till staden
här har vi haft så mycket som +7,9 idag och det är så kladdigt överallt, Nemo och Sluggo blir så lortiga när vi går våra promenader
önskar er allt gott och massor av
kramar <3 <3 <3

2017-01-19 @ 19:17:04
URL: http://kinaguld.blogg.se
znogge säger

Vilken ljuvlig bukett!

2017-01-20 @ 14:19:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Är loppisen vid Ankis Bar öppen måndag?
Hur är det med Röda Korsets lopps, har de öppet måndag å brukar de ha nå skoj?

Jag hoppas Du kommit hem helskinnad å utan problem, kram

2017-01-20 @ 21:57:05
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
christin säger

Så snälla grannar du har som förstår att du kan behöva en fin bukett lite då och då.
Jag har köpt fina blommor på affären i Byn och det är ljuvligt och ger positiva vibbar inför vad som ska komma.
Vi såg nya fina älgspår vid Tjärnmyra i morse när vi var ute med hundarna. De blev uppspelta innan vi kom till spåren och jag förstår att "grannpojken" Jack skällde på dom när de kom för nära hans domäner....
Jag längtar efter att ge mej ut på skidor....men är feg när jag ska ge mej utför. Inte lätt 8-), men jag kan ju köra upp ett spår på Tjärnmyra och lulla runt tills jag blir lite tuffare.

Kramar!!

Svar: Ja, jag har världens bästa grannar! 😊👍 är så glad och tacksam för det då det underlättar vardagen rejält! Och skidor är jag med sugen på, men femman är hemsk, så jag tror jag nöjer mig att köra runt på björvallen tillsammans med barnen till att börja mef 😜🎿 Ha en fortsatt fin helg! ❤️
Therese Bjärstig

2017-01-21 @ 12:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: