Bättre sent...

 
 
...än aldrig sägs det ju.
 
Och i år var det på vippen att
jag inte planterade några kryddor
alls i min zinkbalja.
 
Men gräslöken såg så ensam
ut så jag var och köpte timjan,
oregano, rosmarin, mynta och
en chiliplanta på Wiks idag.
 
Hoppas de tar sig, vissa såg
lite klena ut och jag får väl 
skylla mig själv som var
så sent ute.
 
 
 
 
Eroz verkar peppar, peppar
lite bättre idag. Kräks inte och
är lite bättre i magen.
 
Dessutom mer av sitt pigga
aktiva jag och inte så slö
som igår.
 
Däremot är jag rejält snorig
och har superont i halsen.
 
Men jag är ju inte ett dugg förvånad,
att jag ska inleda en ledighet med 
att vara sjuk hör ju liksom till ;-p
 
 
 
 



åsa i åsele säger

Jag planterade en dahliaknöl i början av maj,
ja den stod inne länge å sedan fick den börja med att vara utomhus dagtid :)
Men den är fortfarande väldans klen.
Nu har jag petat ner lite basilika i samma kruka... tänkte att nånting borde väl växa i alla fall ;-)

Trist att Du är förkyld.

Jag känner av min allergi å hade häromdagen ett astma anfall i kategorin -nära döden- trodde på allvar att jag skulle dö... kunde inte andas, kunde inte påkalla hjälp, som tur var reagerade the dogs å gjorde J uppmärksam på att något var galet så han kom med spray å jag överlevde.

kram

2017-07-02 @ 14:44:16
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Linda/Candygirl säger

jag har hoppat över kryddor. har bara grävt ned det som blivit över när vi haft färska kryddor hemma. Och koriandern växer som sjutton. Salladen likaså. Basilikan blev vissen.. så vi åt upp den och klippte ned den.. hoppas den kommer igen.

2017-07-03 @ 21:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: