Kvällspromenad

 
 
Lycka är att känna sig
så pass pigg att man tar sig ut
och iväg på en kvällspromenad.
 
Att solen skiner och fåglarna
kvittrar, och att fötterna trampar på en
väg och i en skog de aldrig tidigare
vandrat gör inte känslan sämre.
 
Och vid vägens slut hittade
jag något, en känsla, en doft
och en dröm om att en dag... 
 
 
 
 
Väl hemma blev det en 
hallon och blåbärspaj till
kvällsfika och när familjen 
lagt sig har jag ägnat mig
åt att läsa ett utkast till 
en kapppa som tagit
sig rejält :-)
 
Det ska bli sjukt kul att
följa denna avhandling ända
in i mål till hösten!
 
Nu gör jag emellertid kväll och
hoppas på en natt utan hundar 
som måste ut eller barn som 
kommer in vid tresnåret efter
att ha försökt sova i tält...
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: